Bodorka Balaton Aquarium - A balatoni élővilág felfedezése

Bodorka Balatoni Vízivilág Látogatóközpont

Bodorka Balaton Aquarium - A balatoni élővilág felfedezése

hirdetes

A Bodorka Aquarium remek program lehet a család számára, akik kedvelik a vízi élővilágot, esetleg a horgászatot, vagy csak szeretnék felfedezni a Balatonban élő halfajokat. A Balaton partján sétálgatva könnyen elérhetjük az Bodorka Aquariumot, és a belépőért sem kell sokat fizetnünk.

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

A balatonfüred Bodorka Balaton Aquariumban a balatoni élővilág halait fedezhetjük fel kikapcsolódás gyanánt a családdal, vagy párunkkal.

A Tagore sétányon mászkálva találtam meg a Bodorkát. Hallottam már, hogy itt van egy ilyen létesítmény, ahol a Balaton élővilágát ismerhetjük meg. Érdekes betérni, mivel a Balatonban úszkálva szerintem mindenki jobban örül, ha elkerülheti a halakat a vízben. Most azonban kicsit tisztába raktam én is, milyen halak úszkálnak a lábam alatt. Szerintem ezekkel jobb néha szembesülni.

A látogatóközpontba 10 óra után érkeztem meg, amely egyébként 10-17 óráig várja vendégeit a hétfő kivételével minden nap. A bejáraton beérve sorban állnom nem kellett a kasszánál. Egy felnőtt jegyet gyorsan megvéve, ami 1000 Forintba került, be is jutottam a látnivalókhoz. Az akváriumok egy folyosón vannak elhelyezve végig a baloldalon. Az összes akvárium mellett kis monitorok jelzik milyen hal van éppen előtted. A monitorokra kattintva a halak fajtája mellett, ha rákattintunk, részletes leírást találhatunk róluk, hogy hol élnek, mekkorák, meddig élnek, stb. Szerintem ez mindig nagyon jó ötlet, mikor a technológiát behozzák az ilyen helyekre, hiszen ezzel egy kicsit még személyesebbé tehető a vendégek számára a látogatás. Maga a központ úgy lett kialakítva, hogy középen egy kivetítő termet találhatunk, ahol a Balatonról és élővilágáról láthatunk kisfilmeket. A terem köré pedig körben vannak elhelyezve az akváriumok. Így kvázi egy kört leírva juthatunk végig az egész épületen.

Az akváriumokba találhatunk keszegeket, harcsát, bodorkát, naphalat, csukát, süllőt, és az akváriumok végére érve kakukktojásként bohóchalakat is felfedezhetünk. Ők az egyedüli halak, amelyek a szomszédos Horvátország élővilágát hozzák el, ide a Balatonhoz. A fent említett balatoni halak között egyébként rengeteg alfajt szedtek össze a látogatóknak, és róluk megtudhatunk minden fontos információt is.

Szerintem a Bodorka Aquavariumba főleg gyermekekkel érdemes ellátogatni, hiszen számukra izgalmas lehet a Balaton élővilágának felfedezése, mellé az érintőképernyős tudásbázissal. Sok időt nem lehet eltölteni látogatással, mivel körülbelül 10-15 perc alatt simán végigérhetünk az összes akváriumon úgy, hogy minden információt is elolvasunk az ott lévő halakról.

+36 20 482 1283

53%

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!