notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Kávézó
Étterem
Büfé
Látnivaló
Kikapcsolódás

 Olvasva: 1217 alkalommal


Egis Kupa 2009 vs Scholtz 22


Nagy reményekkel indultunk neki a hétvégének. Idén először végre kormányozhattam versenyen és bízva eddigi tudásomban és a mezőnyben eltöltött években szerettem volna jól szerepelni.

Pénteken kifutottunk kicsit edzeni, még az eső és az erős szél sem volt akadály és nagyon jót vitorláztunk. Kevesen voltak kinn, főleg a kishajósok edzettek, felszökött az adrenalin szintem és erős nosztalgia feeling uralkodott el rajtam, amikor láttam a 470-eseket rohangálni, spível siklatni. Anno belülről nem is fogtuk fel mennyire megy a gép, így pár kishajó mentes év után viszont megdöbbentő volt, ahogy elszáguldottak mellettünk...

Szombatra a szél megmaradt, 5-6-os szélben csúsztunk át Csopakra. Az időjárás miatt sokan safety üzemmódra kapcsoltak, 3 sóc jelent meg velünk együtt, rajtunk kívül mindenki reffelt. 

A rajtunk jól sikerült. Együtt rajtoltunk 2 másik hajóosztállyal, akik nagyobbak voltak mint mi... Úgy döntöttem okosabb nem bekerülni a batárok zavart szelébe, ezért a zsűri hajónál, a mezőny fölött, tiszta szélben kezdtünk. A döntésem jó volt, a többiek beragadtak a zavart szeles zónába, majd jobbra indultak el, ami nem volt okos dolog. A pálya közepe táján, bal oldalt volt egy szélváltó, amibe bele kellett fordulni és így élesen lehetett a bója fellé menni. Egy fordulóval szép nagy magasságot nyertünk és a kreuz bóját elsőként vettük.

Messze volt még a vége, 3 körös, kreuz befutós (a befutó szakasz volt a 4. kreuz) up-and-down pályánk volt.

A lee bóját is elsőként vettük, jókora előnnyel. Itt azonban egy pillanat alatt fejetetejére állt a napunk. Felélesedtünk és abban a pillanatban valami egészen furcsát éreztem a kormányon. Hátranéztem  és láttam, hogy origami stílusban ott csökevényeskedik 2-3 csavaron a kormányberendezés. Sorozatos és nem ide illő szavakkal karöltve kivettem a kormánylapot, előszedtük a motort és szomorú-ideges tekintettel végignéztem, ahogy az El Nino elbukdácsol felettünk, majd elindultunk a part felé...

A kikötő előtt még találkoztunk a harmadik egységgel, akiknek a talpcsigájuk esett szét. 3ból 2 hajó megmihálylott egy rendesebb időjárásban. Ez valahogy nem meggyőző. A többi osztályban is tizedelt a szél rendesen. Itt egy lee kocsi, ott egy trapéz, hopp egy spinakker. Drága két futam volt.

A kormányt sikerült helyre csavaroznunk. A probléma oka az volt, a nyomokból ítélve, hogy egyszer már történt hasonló ezzel a géppel és valaki a 8as lyukakba 6os csavarokat rakott...Ezt sajnos első ránézésre nem tudtuk megállapítani év elején, de a fizika nem hazudik...

Délután még kifutottunk egy teszt körre fix ami zicher,  a problémát sikeresen áthidaltuk. 

Vasárnapra egy futam maradt, a szél lejjebb állt, viszont elég random mód fújt, sőt mesés volt! Hol volt, hol nem...

A szombati havária után nem sok esélyünk volt már jól szerepelni, de legalább sikerült befutni! 





IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb újdonságok és élménybeszámolók?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.
Az élménytérkép.hu a földrajzi helyed alapján javasol neked élményeket
Kérlek, engedélyezd a helymeghatározást!
Bezárás