Keresés

Szűrés:

Összesen: 23 találat.

A Koloska-völgy remek kirándulóhely lehet bárki számára

Kellemes kirándulási lehetőség Arácson

2018.07.17.   SzSz

A Balaton-felvidéken rengeteg kirándulóhellyel és tanösvénnyel találkozhatunk. Többek között érdemes megemlíteni a Koloska-völgyet is, amely Balatonarács északi végén helyezkedik el. A gyönyörű völgy rengeteg meglepetést tartogat magában.

Balatoni nevezetesség

Gödrösi szabadstrand Tihanynál

2018.08.10.   SzSz

Tihanynál sokan lehet, hogy nem tudták, de ingyen is fürdőzhetünk. Bár a strand, nem olyan, mint a legtöbb, - mindjárt ezt is elmondjuk, miért – még is értékeljük, hiszen a Balaton-felvidék nem dúskál a szabadstrandokban.

A középkori Fülöpi templomrom

2018.08.09.   SzSz

Révfülöp nagyon szép település a Balaton-felvidéken. Nem csak strandolni érdemes, hanem találhatunk itt középkori építményt is, amely remek látnivaló lehet.

Ide túráznunk sem kell a kilátásért

2018.08.08.   SzSz

A Bökki kilátót Ábrahámhegynél találjuk meg, igazán egyszerűen. A feljutás kocsival is lehetséges, csak magára a kilátóra kell fellépcsőznünk. A kilátás innen is gyönyörű, ahogyan a Balaton-felvidék legtöbb helyéről. A kilátó viszont tartogat magában egy kis pluszt is.

Átlagos strandélmény Csopakon

2018.08.13.   SzSz

A Balaton északi partján sajnos a legtöbb strand fizetős. Emiatt érdemes alaposan körbenéznünk hova menjünk strandolni. A csopaki strandon is jártunk, vajon megéri-e ott strandolni.

Egy majdnem ezeréves falu templomának romjai

2018.08.08.   SzSz

Révfülöp mellett Kővágóörs területén találhatjuk meg az Ecséri templomromot, amely már a XII-XIII. században épült. A műemlék római kori maradványait bárki szabadon megtekintheti, így mi is megtettük.

Balatonszőlős érdekes történetű temploma

2018.08.30.   SzSz

Balatonszőlős már a középkor óta létező település, ahol római kori maradványokat is találhatunk. A település apró mérete, és bája igen csak figyelemre méltó a Balaton-felvidéken.

Téli romantika a Bakony lábánál

2020.02.21.   CZs

Csak néhány romantikus napra vágytunk kettesben az év eleji hajrá után. Olyan helyre akartunk menni, ahol 1) ki sem kell mozdulnunk a hotelből, 2) ahol még nem jártunk. Mindkettő összejött. Az ajkai Kristály Hotelben töltöttünk 3 romantikus napot, és minden pillanatát imádtuk.

A Balaton-felvidék legjellegzetesebb vára – A Kinizsi Vár

2018.08.31.   SzSz

A vár a nevét Mátyás király legendás hadvezéréről, Kinizsi Pálról a híres törökverőről kapta, aki minden csatáját győztesen vívta meg. A vár tökéletes látnivaló lesz kicsiknek, és nagyoknak egyaránt, hiszen nem csak történelmi értékével, ereklyéivel várják a látogatókat, hanem izgalmas programokkal is.

A mencshelyi Kossuth-kilátó

2018.08.31.   SzSz

A Balaton-felvidék sok kilátója közül talán a Kossuth-kilátó az egyik legkülönlegesebb. Mivel ez a kilátó messzebb található a Balatontól, így sokkal szélesebb panoráma nyílik a szemünk elé.

Balatoni nevezetesség

A Balaton-felvidék eldugott szabad strandja

2018.08.01.   SzSz

Aki kicsit jártas a Balaton északi-part ismeretében, az tudja, hogy szabad strand nem igazán van. A déli part sokkal több szabad stranddal rendelkezik, így az északi oldalon már kicsit nehezebb dolgunk van. Kis kutatás után, azonban találtam egy apró strandot, ahova ingyenes a belépés.

Láss a csillagok közé Balatonfűzőn

2018.08.13.   SzSz

A Balaton-felvidéken már sok élményben volt részünk, és sok látnivalót megjártunk. Balatonfűzőn azonban egy olyan helyet fedeztünk fel, amely igazán különleges, és remek program lehet az egész család számára is.

Kevés maradvány a csopaki Szent Miklós templomromból

2018.07.26.   SzSz

A csopaki Szent Miklós templomromot is útba ejtettük, amelyből már nem sok maradt az utókor számára. Pár írásos emlék alapján, és a romnál található tábla segítségével azonban megtudhatunk róla pár dolgot.

Van még mit felfedeznünk a Balaton-felvidéken

2018.07.20.   SzSz

A csopaki Plul Malom története igen csak régre vezethető vissza. A malom az évszázadok alatt természetesen sokat változott, és több felújításon is átesett. Kicsiknek, és nagyoknak egyaránt érdemes ellátogatnia ide, a festői környezetben lévő malomhoz.

Árpád-kori templom Paloznakon

2018.07.19.   SzSz

A Balaton-felvidék telis tele van olyan látnivalókkal, amelyek biztos feledhetetlen élményt nyújtanak. Paloznak egy gyönyörű kis falu, és rengeteg ékessége van. Közöttük a falu katolikus temploma, melynek története az Árpád-korig nyúlik vissza.

Magyar hagyományok Paloznakon

2018.07.19.   SzSz

Paloznakot Csopak és Lovas között találjuk meg Balatonfüred közelében. Az aprócska falu magában is lenyűgöző. Többen azonban lehet, hogy csak a Sárfránykert Vendéglő miatt hallottak csak róla. A falu csodálatos, és nem szabad elhanyagolni az ottani látnivalókat.

A Füredi „fehér templom”

2018.07.17.   SzSz

Balatonfüreden találkozhatunk piros, és fehér templommal is. A fehér templom az óváros legmagasabb épülete, amely egyetlen tornyával a Balatonon hajózva is jól látható messziről.

A Balaton északi partjának egy újabb kilátója

2018.07.20.   SzSz

Aki a Balaton-felvidéken járt már valaha tudja, hogy hegyes-völgyes. Egyáltalán nem olyan, mint a déli part, amely szinte teljesen sík. Emiatt van lehetőségünk az északi parton több kirándulásra, és látnivalók megtekintésére. A Balaton északi partján rengeteg kilátót találunk. Ezek közül most a Csákány-hegyi kilátót céloztuk meg.

Balatonfüred kilátója a Jókai-kilátó

2018.07.23.   SzSz

Füreden nem is gondolná az ember mennyi látnivaló van. Nem csak strandolni tudunk, és sétálgatni a Tagorén, illetve a kikötőbe, hanem kirándulni is. Balatonfüred dombos-völgyes környezetének köszönhetően van mit felfedeznünk.

Az Aszófői Kövesdi templomrom

2018.07.26.   SzSz

A Balaton-felvidéken számos tihanyi apátsághoz tartozó történelmi látványossággal találkozhatunk. A Kövesdi templomrom eldugott részen fekszik, azonban érdemes felkutatni, hiszen nem csak a templomromot, hanem az Almás forrást is megtaláljuk mellette.

Remek helyszín, remek kilátás Balatonalmádin

2018.07.23.   SzSz

Az Óvári Messzelátót nagyon könnyen megközelíthetjük, és gyönyörű kilátást is kapunk mellé. A Balaton-felvidék talán egyik legjobb kilátója, hiszen nem kell túráznunk érte, és mégis megkapjuk a csodálatos látványt.

„Azúr expressz” Balatonalmádi

2018.07.23.   SzSz

A hajdani Alsóörs-Veszprémi vasútvonalról a Balaton-felvidékiek sokat tudnának mesélni minden bizonnyal. A vonalból mára már csak az a vonat maradt meg, amely járkált fel-alá ezen az útvonalon. A vonatot Balatonalmádin találjuk teljes egészében.

Balatoni étterem

A Neked Főztem biztos, hogy még mindig csak egy gasztrokocsma?

2018.07.06.   SzSz

2015-ben robbant be a köztudatba a Neked Főztem a Balaton-felvidéken, amely különleges strandkajáival mindenki kedvence lett. Idén június végén megjelent Balatonfüreden is a gasztropub, amit azonnal ki is próbáltunk.