Keresés

Külföldi élményeink

A világ legszebb földalatti helye – Parajdi sóbánya

2018.10.24.   Bohács Ádám

Erdélyi túránk egyik állomása volt a hazafelé tartó úton Parajd. Természetesen azért mentünk ide, hogy megnézzük a világhíres földalatti helyet, a Parajdi sóbányát! Nem bántuk meg a látogatást, olvassátok el élményeinket!

Balatonfüredi Krisztus Király plébániatemplom – A piros templom

2018.06.18.   SzSz

A Balatonfüredi Krisztus Király plébániatemplom, vagy más néven Római katolikus plébánia templom Balatonfüreden a Szent István téren található. A templom nevéből is adódóan római katolikus vallású, és a helyieknek minden nap 7:15 perckor misét tartanak.

A IX. kerület különleges temploma, a Páli Szent Vince-plébániatemplom

2018.11.21.   fö

Ferencváros legcsodálatosabb templomát nézhetitek meg, a Páli Szent Vince-plébániatemplomot. Még nincs 100 éves sem, mégis robosztus termete és különleges, neoromán építészeti stílusa miatt mindenki megcsodálja.

Európa legnagyobb fémmadara - A tatabányai turulszobor

2018.09.17.   Sz.F.

Számtalanszor jártam már ezen a szép helyen, leginkább azért mentem fel ide, hogy gyönyörködhessek ebben a szép szoborban. Ugyanakkor nem csak a turult érdemes megnézni, hanem a tájat is!

A rejtélyes templom Bándon

2018.08.17.   SzSz

A Bándon található Szent Anna-templomról, a falu kis méretéhez képest nem sokat tudni. Pedig ezekben a falvakban szájhagyomány útján mindenféle régi történetet hallunk általában. Sajnos a Szent Anna-templomról sem konkrét írásos, sem egyéb emlék nem maradt.

Egész estés élmény az Aranygombos Fogadóban

2019.07.02.   Törzsök Emese

Telkibánya Magyarország legészakibb fekvésű táján a Hegyközben található. A Zempléni hegyekkel ölelt kis falut a túristák egész évben szeretettel látogatják, ugyanis nemcsak festői környezetben fekszik, hanem látnivalókban gazdag és számos színvonalas hotellel, szálláshellyel és étteremmel is...

Kikapcsolódás Vidéken

Zsámbék városa Pest megye gyöngyszeme

2021.03.17.   Bettina

Sokat hallotunk már Zsámbékról, de nem tekintettük még meg. Kétség nem fér hozzá, hogy Zsámbék csodálatos és egy tökéletes helyszín akár egy egésznapos kirándulásra is!

Kikapcsolódás Balaton

Téli romantika a Bakony lábánál

2020.02.21.   CZs

Csak néhány romantikus napra vágytunk kettesben az év eleji hajrá után. Olyan helyre akartunk menni, ahol 1) ki sem kell mozdulnunk a hotelből, 2) ahol még nem jártunk. Mindkettő összejött. Az ajkai Kristály Hotelben töltöttünk 3 romantikus napot, és minden pillanatát imádtuk.

A Béke tér ékessége a Szent László-templom

2018.10.18.   SzSz

Angyalföld egyik jelképe a Béke téri Szent László-plébániatemplom, amely a kerület igen fontos része a mai napig. A templom a XIII. kerület központi helyén áll, körülötte parkkal, amely csak még inkább kiemelkedik környezetéből. A gyönyörű, egyben érdekes építményt belülről is megcsodáltuk.

Barlangélmény Balatonfüreden

2018.07.31.   SzSz

Újabb meglepetés: Balatonfüreden barlangot is látogathatunk. A barlangot már 1882-ben felfedezték kőbányászat során, mára már csak turisztikai célból működik. Érdekes élmény lehet, ha nem félsz a mélyben.

A szőlőhegyi Szent Donát kápolna Badacsonyban

2018.08.15.   SzSz

A Szent Donát kápolnát a badacsonyi szőlőtőkék között fedezhetjük fel. Apró mérete, és bazaltból készült falai igazán különlegessé varázsolják az épületet. De nézzük meg történetét is.

Varázslatos környezetben a bándi Essegvár

2018.08.17.   SzSz

Bánd pici települése Herendtől csupán 4 kilométerre található. Itt a falu feletti dombtetőn helyezkedik el az Essegvár maradványa, amelytől a falu egésze belátható.

Rákoshegyi Lisieux-i Szent Teréz plébániatemplom

2017.10.12.   Kósa Krisztina, újságíró

Nem feltétlenül csak azért és csak akkot lehet templomba menni időnként, mert annyira vallásosak vagyunk, hanem azért is, hogy néha egy kis megnyugvást hozzon az ember életébe ez a pár perc külünleges csend és nyugalom, ami innen árad – vallástól és nézettől teljesen függetlenül.

Egy különleges templom a Gellért-hegyben

2018.10.12.   SzSz

Budapest tele van szebbnél-szebb látnivalókkal, gyönyörű templomokkal és ikonikus jelképekkel. A Gellért-hegy lábánál, azonban egy olyan templom is helyet kapott, amelyet egy barlangból hoztak létre. Ezt a különleges épületet látogattuk meg most.

Újbuda jelképe a Szent Imre templom

2018.10.11.   SzSz

A budai Feneketlen-tó mellett lévő Szent Imre templom az újbudai városkép egyik ikonikus épülete. A templomot a kerület logójában is felhasználták, így sokaknak onnan lehet ismerős. Az épület két, sisakos tornya kiemelkedik a környező házak közül neobarokk stílusával.

Korona Étterem Hatvanban

2018.10.14.   fö

A Korona étterem, ahol figyelmes volt a pincér, nagyon ízletes az étel, gyors és kellemes a kiszolgálás. Mindenkinek ajánlani tudom csak, ha Hatvanban jár!

Petőfi iskolája Aszódon

2018.10.19.   Bohács Ádám

Aszódon jártunk, ahol közúti táblák segítségével megtaláltuk a Petőfi Múzeumot, ennek pedig nagyon örültünk, el is mondom, hogy miért! Őszintén szólva nem a múzeumot kerestük, hanem a Podmaniczky-kastélyt, amit sajnos meg is találtunk…omladozva, elhanyagolva, látogatni sem lehet. Amikor elindultunk az...

Külföldi élményeink

A történelmi Magyarország ezeréves határa

2018.10.31.   Bohács Ádám

Ismét egy kis részletet mutatok be nektek erdélyi túránkból, mostani cikkünkben a történelmi Magyarország ezeréves határáról ejtünk szót. Felemás érzések kerítettek itt magukba, egyrészt maga a hely csodálatos, a táj szinte megszólal, viszont ott volt bennünk az a nagyon rossz érzés, mely szerint ez már nem a...

Erdély legkülönlegesebb szállása – Tündérek völgye

2018.12.07.   Sz.F.

Sokat hallottunk már róla, ezért úgy döntöttünk, hogy erdélyi körtúránk egyik állomása ez lesz. Szerencsére nem csalódtunk, nézzétek, mi várt minket a Tündérek völgyében!

Vidéki kávézó

Egy kis vidéki ékszerdoboz – Vadvirág Kávézó & Cukrászda

2018.11.23.   Bohács Ádám

Baján jártunk, és finom sütire vágytunk, úgyhogy el is kezdtük keresgélni a közeli cukrászdákat, sajnos vasárnap délután volt, így kicsit gondban voltunk, de végül rátaláltunk a Vadvirágra!

Regéci vár - Gyönyörű kilátás a Zempléni-hegyekre

2019.06.15.   Törzsök Emese

A Regéci várat a Zempléni-hegység egyik legnépszerűbb kirándulóhelyeként tartják számon, mely az Országos Kék Túra útvonalon Regéc vagy Mogyoróska felől is megközelíthető.

Kikapcsolódás Vidéken

A csupa nagybetűs állatkert – Felsőlajosi Magán Zoo

2018.11.22.   Sz.F.

Tóth Tibor kezdeményezésére, állami és egyéb támogatások nélkül épült meg Felsőlajoson egy aranyos, kulturált, és egyben nagyon szép állatpark, gyertek velünk ti is a Magán Zoo-ba!

Budapesti látnivaló

Mik is ezek a cipők a Duna-parton?

2018.10.04.   SzSz

Sokan nem tudják, és a turisták is furcsán állnak a cipők felett fotózva, és elmélkedve vajon mit keresnek a főváros pesti oldalán lévő cipők a Duna-parton. Ez a mű egy igen megrázó eseménynek állít emléket.

Vidéki étterem

Erzsébet Sörkert, ami étterem, pizzéria és söröző is egyben!

2018.10.26.   fö

Ritka az a hely, amiről el lehet mondani, hogy étterem, pizzéria és egy söröző is egyben! Viszont aki egy finom pizza után egy jó pofa sört szeretne legurítani, az itt megteheti!

Örök élmény – Hajókázás a Tisza-tavon

2018.11.19.   Bohács Ádám

Egy őszi napon gondoltunk egy nagyot, és elugrottunk a Tisza-tóhoz, hogy részt vegyünk egy tavi túrán. Mondanom sem kell, hogy nem bántuk meg döntésünket, nézzük, milyen élményekkel gazdagodtunk!

Az omladozó aszódi Podmaniczky-kastély

2018.10.18.   fö

Amennyire szép volt a XVIII-XIX. században, annyir néz ki rosszul most a Podmaniczky-kastély Aszódon! Az állami tulajdonban lévő kastély ma már omladozik, a közelébe se lehet menni, mert életveszélyes!

Csárdaélmény Márkón, egy gyors ebédre

2018.08.17.   SzSz

Herendről hazafelé tartva ebédidő elmúltával már nagyon megéheztem, így a közelben kerestem éttermet. Sajnos a Bándon található nem volt épp nyitva, így Márkóra sodort a sors. Itt futottam bele a Márkói Csárdába, ahol meglepően sok vendég volt.

Margit romok Veszprém

2018.07.30.   SzSz

Veszprém igazi történelmi város, ahol rengeteg látnivalóval találkozhatnak az idelátogatók. A látnivalók többsége a veszprémi várhoz kapcsolódik. A Margit romokat is, a vártól nem messze találjuk, a Benedek-hegy lábánál.

Távolabb a Balatontól – Megmásztuk a Csatár-hegyi kilátót

2018.07.30.   SzSz

Néha elrugaszkodunk azért a Balaton partjától és a vidék szépségeit is keressük. Most Veszprém környékén járva akadtunk bele a Csatár-hegyi kilátóba, ahonnan élvezhetjük a környező erdők látványát.

Frissítő pihenés a Laczkó forrásnál

2018.07.30.   SzSz

A veszprémim Gulya-domb környékén nem csak kilátóval, tanösvénnyel, és a parkerdő szépségével találkozhatunk, hanem a domb lábánál a Laczkó forrással is. A forrásnál kellemesen felfrissülhetünk, de akár egy sütögetéshez is remek helyszín lehet.

Vidéki látnivalók

Veszprém egyik jellegzetes pontja, csodás kilátással

2018.07.27.   SzSz

Veszprémben járva csak kapkodjuk a fejünket, hiszen mindenhol történelmi látnivalók. A város tele van kulturális emlékekkel, amelyeket érdemes felfedezni. A Szent Benedek-hegy érdekes, ahogy a város közepén kiemelkedik sziklaszirtjével. Itt is körbenéztünk.

A Tihany melletti templomrom, amely nem is olyan romos

2018.07.26.   SzSz

Az Apáti templomromot Sajkod felé haladva a 71-es főúton érhetjük el. Az épület nem olyan, mint amire számítanánk, hiszen egyáltalán nem romos.

Katamarán Étterem – A tihanyi strand egyetlen büféje

2018.06.21.   SzSz

A tihanyi Napsugár Beach egyetlen helye, ahol ehetünk, azonban az ember nem bánja meg. Ha nem készültél semmilyen csomagolt elemózsiával, akkor itt bátran fogyaszthatsz a bőséges kínálatból.

Balatoni étterem

Szép kilátást nem, annál sokkal többet kaptunk

2018.07.16.   Czifra Zsófia

Van az úgy, hogy az ember meghallva egy szót vagy kifejezést azonnal asszociál valamire. Képesek vagyunk egy teljes történettel felruházni azt addigi tapasztalataink, vagy szabadon engedett fantáziánk szüleményeként.

Magyarország egyik legnagyobb katedrálisa

2018.08.06.   SzSz

Székesfehérvár fő jelképe, és történelmi magva a székesegyház alapjain van. A városban járva rengeteg látnivalóban lehet részünk, és utunk során sok történelmi emlék jön velünk szemben a belvárosban. A Szent István-székesegyház az egyik, amit semmiképp se hagyjunk ki.

Kikapcsolódás Balaton

Tényleg az alsóörsi a Balaton egyik legjobb strandja?

2018.08.07.   Czifra Zsófia

Talán valamikor márciusban jártam legelőször az alsóörsi strandon, persze csak a parton sétálgatni. Nyilván egy lélek sem járt arra, egy kicsit élettelen volt az egész. Ez a kép maradt meg még márciusról, amit aztán a nyár teljesen felforgatott.

Újlaki templom

2017.10.10.   Kósa Krisztina, újságíró

Az Újlaki templom - teljes nevén: Sarlós Boldogasszony Plébánia - egy kellemes és nyugodt kis hely a II. és a III. kerület peremén. Aki errefelé lakik, vagy esetleg gyakran jár a Szentendrei HÉV-vel a Kolosy tér környékén, ismeri jól, hiszen úgy tűnik, mintha időtlen idők óta itt állna - ami részben igaz is.

Balatoni büfé

Az új büfé a balatonboglári Platán strandon

2018.08.27.   SzSz

A balatonboglári BB szüreti fesztiválra már pár éve visszatérő vendég vagyok, így a boglári Platán strandot, és az ott lévő büféket egész jól kiismertem. Idén nyáron szintén a szüreti fesztivál idején lent jártam, és egy új büfét fedeztem fel a büfésoron. Utolsó napunkat itt töltve próbáltuk ki, és...

Vidéki látnivalók

Máriabesnyő ékessége a „Kis Bazilika”

2018.09.13.   SzSz

Gödöllő Máribesnyői részén egy csodálatos 18. századi bazilikával is találkozhatunk, amelyet gróf Grassalkovich Antal építtetett. A templom két részből áll, aminek felső szintjén található meg az eredeti Mária-szobor.

Egy szokatlan, újépítésű kápolna Badacsonyban

2018.08.15.   SzSz

A Szent István király kápolna szokatlan külsejével, és eldugott helyszíne miatt lesz a turisták számára érdekes látnivaló. A bazaltból épült modern stílusú kis kápolna 2014-ben lett csak felszentelve, és azóta elérhető.

Balatoni büfé

Hamikáztunk a csopaki strand Hamika büféjében

2018.08.13.   SzSz

A Csopaki strandon járva megkívántuk a lángost, így feltérképeztük a büfékínálatot. Az első, ami utunkba esett az a Hamika büfé volt. Bár láttuk, hogy nagy a sor, mégis beálltunk egy lángosért. Lehet talán pont emiatt.

Ide túráznunk sem kell a kilátásért

2018.08.08.   SzSz

A Bökki kilátót Ábrahámhegynél találjuk meg, igazán egyszerűen. A feljutás kocsival is lehetséges, csak magára a kilátóra kell fellépcsőznünk. A kilátás innen is gyönyörű, ahogyan a Balaton-felvidék legtöbb helyéről. A kilátó viszont tartogat magában egy kis pluszt is.

Egy templom, amely összehozta a helyieket

2018.08.08.   SzSz

Az ábrahámhegyi Szent László templom építése és előzetes szüksége igazán összehozta a község lakóit. A templomépítés gondolata már az Iskolakápolna építésének idején felmerült bennük. Segítséggel és összefogással, azonban később mégis sikerült az új templom létesítése.

Vidéki látnivalók

Mátraverebély-Szentkút csodatévő vizéből ittunk!

2019.09.23.   Bohács Ádám

Kevesen gondolnák, hogy Budapesttől alig egyórás autóútra található egy olyan hely, ahol nem mindennapi csodák történtek – olyanok, amikre még az orvosok is keresték a válaszokat, de nem találták. Én legutóbb 9-10 éve jártam ezen a helyen, most hétvégén viszont úgy döntöttem, hogy újra ellátogatok ide....