Keresés

A Tihanyi Rétesház a belvárosban található, apró kis helységben

A rétesek nyomában, Tihanyban

2018.06.28.   SzSz

A hely megtévesztő, hiszen egyben van, mégis külön. Mi most csak a Rétesház részt próbáltuk ki, így erről írnék. A házi rétest szerintem nincs olyan magyar ember, aki ne szeretné. A tésztából kifolyó töltelék, a meleg, laza rétes. Imádom. Nézzük csak a Tihanyi Rétesházban mint kaptunk.

Tihanyi Bencés Apátság tavaszi szépségében

2018.03.26.   CZs

A Tihanyi Bencés Apátság nem véletlenül hazánk egyik leglátogatottabb turistalátványossága, a település és a Bencés Apátság környéke az év minden szakában gyönyörű, hihetetlen kilátás tárul elénk a Balatonra, de még a füredi Tagore sétányról is érdemes megcsodálni. Kora tavasszal teljesen más...

Balatoni étterem

Biztos itt együnk, ha jó áron akarunk ebédelni Tihanyban?

2018.06.28.   SzSz

A tihanyi Retro Pizzériát a város közepén találjuk igen forgalmas helyen. A közösségi oldalakon szinte csak jókat olvashatunk róla, azonban tényleg minden igaz? Mi is kipróbáltuk az éttermet, lássuk, hogyan sikerült.

Apró strand Tihany csücskében

2018.06.27.   SzSz

Tihany mellett egy szabad stranddal és ezzel a kis fizetős stranddal találkozhatunk. A strand nyugalmas és igazán szép látvány nyílik róla Balatonfüredre és a környező településekre. Hallottunk róla jókat, így meglátogattuk mi is, hogy tényleg olyan jó-e.

Bodza Fagyizó – Az apátság melletti tündéri fagyizó

2018.06.21.   SzSz

Ha Tihanyban jársz, feltétlenül térj be a valóban tündéri Bodza Fagyizóba. A fagyizó közvetlenül az apátság mellett található, így biztosan nem téveszted el. A fagyizó helyes kialakítása és Tihany varázs miatt tuti tetszeni fog, ahogyan nekünk is.

Balatoni étterem

Tömegben is gyors kiszolgálás. Ezt a helyet ne hagyd ki Tihanyban!

2018.07.02.   SzSz

Tihanyban mostanában igen csak visszatérő vendégek vagyunk, hiszen, akik jönnek hozzánk látogatóba barátok, családtagok, mindenkit elviszünk megmutatni a gyönyörű történelmi települést. Ilyenkor próbálunk újabb éttermeket is felfedezni, hogy be tudjunk számolni mindenről a kedves olvasóknak. A Tűzkert Étteremre...

Balatoni étterem

A legenda nyomában, legendás ételekkel

2018.06.27.   SzSz

Tihanyban rengeteg Csárdába futhatunk bele, de ahogy velünk is megesett nem mindegyikbe néztünk volna be szívesen. Ez a hely azonban valamiért megragadott minket első ránézésre, és nem is csalódtunk. Magyaros ízek, nagy adag ételek, minden, ami csak kellhet.

Katamarán Étterem – A tihanyi strand egyetlen büféje

2018.06.21.   SzSz

A tihanyi Napsugár Beach egyetlen helye, ahol ehetünk, azonban az ember nem bánja meg. Ha nem készültél semmilyen csomagolt elemózsiával, akkor itt bátran fogyaszthatsz a bőséges kínálatból.

A legendás tihanyi Visszhang-domb

2018.08.10.   SzSz

Ki ne hallott volna már a tihanyi Visszhangról. Már gyermekként tudtuk, hogy a Balatonnál van egy ilyen hely, ahol, ha elkiáltjuk magunkat, akkor hangunkat visszahalljuk. Megnéztük mai formájában is a Visszhang dombot, hogy működik-e még a jelenség.

Itt ehetsz a legolcsóbban Tihanyban

2018.08.10.   SzSz

Tihany, mint tudjuk vendéglátás terén azért nem a legolcsóbb hely. A csárdák többségében jól főznek, és jó adagot kaphatunk, azonban nem ezer forintos áron. Próbáltunk olyan helyet keresni, ahol körülbelül ilyen áron is lehet enni Tihanyban. Megtaláltuk.

Balatoni kávézó

Mintha tényleg a Nagyinál lennénk süti kóstolón

2018.07.02.   SzSz

A Nagyi Sütödéje Tihanyban engem teljesen lenyűgözött családias környezetével, házi süteményeivel és édes megjelenésével. Tihany igazi kis ékszerdoboza, ahova szívesen tér be az ember egy kiadós reggelire, vagy egy finom házi süteményre. Kaphatunk glutén, cukor, és tejmentes édességeket is, így az...

Tihanyi Pisky sétány – Tihany és elragadó hangulata

2018.06.22.   SzSz

Tihanyban járva az apátságot meglátogatva még szerettük volna kicsit felfedezni a város szépségeit. A Pisky sétány pont ilyen, hiszen gyönyörű bájos manufaktúrákat, kézműves tárgyakat, persze levendulából készült mindenféle dolgot is találhatunk itt.

A Tihany mellett található csúcspont

2018.06.29.   SzSz

Sajkod egy Tihany melletti apró település, ahol megtalálhatjuk az Őrtorony kilátót. Az Apáti-hegy legmagasabb pontján gyönyörű kilátás nyílik a Balatonra, Tihanyra, és a környező településekre is. Az út kissé rögös felfelé, de hidd el megéri!

Gyönyörű fotók Tihanyi-félszigetről

2018.09.17.   VF

Tihanyban jártunk nemrég, és hoztunk nektek pár fotót a naplementéből.

Minden a levendula körül forog a tihanyi Levendula Kávézóban is

2018.08.10.   SzSz

Tihany bővelkedik éttermek, és fagylaltozók terén. Sokadik látogatásom során sem volt könnyű eldönteni, hova üljek be éppen. A legtöbb hely tényleg nagyon jó, és Tihanyban ettem életem legjobb fagyiját is. A levendula a település egyik jelképe, és szinte mindent eköré építenek a vendéglátásban. Levendulás...

A Lepke Étterem Tihanyból

2017.07.20.

Sok nagyon jó étterem van a Balaton körül, melyek közül mi is sokat kipróbáltunk. A Tihanyi Lepke Étteremben jártunk és elmeséljük őszinte tapasztalatunkat róla.

Gödrösi szabadstrand Tihanynál

2018.08.10.   SzSz

Tihanynál sokan lehet, hogy nem tudták, de ingyen is fürdőzhetünk. Bár a strand, nem olyan, mint a legtöbb, - mindjárt ezt is elmondjuk, miért – még is értékeljük, hiszen a Balaton-felvidék nem dúskál a szabadstrandokban.

A Tihany melletti templomrom, amely nem is olyan romos

2018.07.26.   SzSz

Az Apáti templomromot Sajkod felé haladva a 71-es főúton érhetjük el. Az épület nem olyan, mint amire számítanánk, hiszen egyáltalán nem romos.

Balatoni étterem

Ilyen is van Siófokon? Pozitív meglepetés egy étteremben!

2017.07.18.   Lévi

Siófok nem a gasztronómiájáról híres. Van a Mala Garden, na jó meg még egy másik hely, ahova beülnék, és kész. De most találtam valami jót! Végre… Mutatom!

Tihanyi Fazekasház szépségei

2018.08.10.   SzSz

Tihanyban sok szép látnivaló van az apátságon kívül is. A település hagyományőrző házai, és utcái igazán rabul ejtik az embert. A Pisky sétány panorámája mellett, a Fazekasházba is érdemes benéznünk, máris mondjuk miért.

Az Aszófői Kövesdi templomrom

2018.07.26.   SzSz

A Balaton-felvidéken számos tihanyi apátsághoz tartozó történelmi látványossággal találkozhatunk. A Kövesdi templomrom eldugott részen fekszik, azonban érdemes felkutatni, hiszen nem csak a templomromot, hanem az Almás forrást is megtaláljuk mellette.

Kikapcsolódás Balaton

A leggyorsabb közlekedési eszköz a Balaton északi és déli partja között

2018.08.27.   SzSz

A Balaton északi és déli partja között a legkönnyebb átjárást a Tihany és Szántód pontjáról induló komp biztosítja. Ha nem szeretnénk feleslegesen üzemanyagra költeni, a komp nem csak költséghatékony, hanem nagyszerű élményt is fog nyújtani.

Kellemes csalódás a Tihanyi révnél, a Kompra Caféban

2018.09.27.   VF

Nyáron meglehetősen sokszor jártam Tihanyban, főleg a révnél, mivel mindig a déli partról jöttem át. Így tehát elég sokszor elmehettem a kis kávézó mellet, ami nem más, mint a Kompra Café. Egyszer ettem is itt egy fagyit, az kifejezetten jó volt, majd rohantam is tovább. Emiatt nem nagyon tudtam szemügyre venni a helyet.

Balatoni kávézó

A legkülönlegesebb fagylaltok, amiket kóstolhatsz

2018.06.27.   SzSz

A tihanyi Levendula Fagylaltozó méltán híres már, hiszen különleges fagylaltjaival valóban leveszik az embert a lábáról. Olyan igazán extrém ízvilágú fagyikat is kóstolhatunk, amiket még életedbe nem próbáltál, ez biztos. A hűsítő édességek vonzzák a figyelmedet a kedves kis kialakítású fagyizónál.

Balatoni étterem

Tihany legjobb éttermének mondják! Most kipróbáltuk!

2018.09.25.   VF

A Malackrumpli eredetileg egy családi vállalkozásnak indult, ami a tulajdonosok bio gazdaságára épült, minden fűszer, és hús a tulajdonosok saját terméke volt. Malackrumpli még 2015-ben Balatonfüreden látta meg a napvilágot, de ezt a helyet hamar kinőtte és átköltözött Tihany Legforgalmasabb részére, az apátságtól 100 méterre.

Tihanyi Apátság – Az egyik legjelentősebb történelmi emlékünk

2018.06.21.   SzSz

Tihany amúgy is elragadó hely szerintem a Balatonon, levendulamezőinek, történelmi múltjának, és persze magának az elhelyezkedésének köszönhetően egyaránt. Az apátságot nem nehéz észrevenni, és szerintem minden magyar hallott már, vagy látott róla valahol képet. Most felfedeztük belülről és...

A Balaton-felvidék eldugott szabad strandja

2018.08.01.   SzSz

Aki kicsit jártas a Balaton északi-part ismeretében, az tudja, hogy szabad strand nem igazán van. A déli part sokkal több szabad stranddal rendelkezik, így az északi oldalon már kicsit nehezebb dolgunk van. Kis kutatás után, azonban találtam egy apró strandot, ahova ingyenes a belépés.

Papsokai-Siskei templomrom Balatonfüred

2018.07.26.   SzSz

Sokakat meglephet, de Balatonfüreden templomromot is találhatunk. Füred látnivalóiból egyre többet fedezünk fel, és egyre jobban meglep minket is, milyen sokrétű a város.

Balatoni étterem

Megérkezett a minőségi gasztronómia a Badacsonyon túlra

2018.07.05.   Máté Balázs

Nem gondoltad volna ugye, hogy van minőségi étterem az Alsóörs-Füred, a Badacsony és a Káli medence területein kívül is a Balatonnál, ugye? Nos, Sznobok, irány Nyugat! Mutatjuk, hol találod meg azt, amit eddig csak hírből ismertek a Nyugat Balatonnál.

Mintha a Petrányi családhoz mennél vendégségbe - Petrányi Pince – Csopak

2018.09.07.   Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Kevés jót tudok mondani a mai magyar pincér állományról. Nem így a csopaki Petrányi pince munkatársairól. Imádtam őket. De vajon maga a hely mennyire jó? Az ételek? A kilátás? Mutatom!

Egy templom, amely kerek Balatonfüreden

2018.07.18.   SzSz

Balatonfüred központjában a Tagore sétánytól néhány méterre találkozhatunk a füredi Kerek templommal, amely igazán különleges kialakításának köszönhetően ragadhatja meg az erre járók figyelmét. Kerek kialakítású templomot ritkán lát az ember belföldön, így az én figyelmemet is felkeltette.

A Balaton északi partjának egy újabb kilátója

2018.07.20.   SzSz

Aki a Balaton-felvidéken járt már valaha tudja, hogy hegyes-völgyes. Egyáltalán nem olyan, mint a déli part, amely szinte teljesen sík. Emiatt van lehetőségünk az északi parton több kirándulásra, és látnivalók megtekintésére. A Balaton északi partján rengeteg kilátót találunk. Ezek közül most a Csákány-hegyi kilátót céloztuk meg.

Kikapcsolódás Balaton

Tudtad, hogy Tihanyban két szabadstrand is van?

2018.08.14.   SzSz

A Gödrösi strandról már írtunk nektek korábban, amit Tihany elején találhattok meg. Ez a rész egy igen kicsi partszakasz, ahol ingyen fürdőzhetünk. Nos, a településen ezen kívül találtunk még egy szabadstrandot, ahol nem kell fizetnünk a strandolásért.

Tihanyi kálvária a Visszhang-dombon

2018.08.10.   SzSz

A tihanyi Kálváriát a Visszahang dombon találjuk meg, az Echo étteremtől egy pár perces sétára. Nem csak történelmi emléke miatt érdemes ide feljönnünk, hanem a látvány miatt is.

A középkori Fülöpi templomrom

2018.08.09.   SzSz

Révfülöp nagyon szép település a Balaton-felvidéken. Nem csak strandolni érdemes, hanem találhatunk itt középkori építményt is, amely remek látnivaló lehet.

Távol a nyüzsgéstől a Fülöp-hegyi kilátóban

2018.08.08.   SzSz

A Fülöp-hegyi kilátó az államalapítás évfordulóján épült meg 2001-ben. Ide igazán megéri feljönni, hiszen a panoráma mellett teljes nyugalomban tudunk kikapcsolódni. Az erdős környezetben a gyönyörű tájjal nem lehet betelni.

Megtaláltuk a Balaton legjobb települését!

2018.09.17.

A legjobb strand, a legjobb étterem, a legszebb kilátás, vagy a legjobb programlehetőségek… Mindenki más és más szempont alapján dönt, ha a legjobb balatoni települést kell megneveznie. Valószínűleg a végén úgyis arra a helyre esik a választásunk, ahol a legszebb emlékeinket szereztük. Most a...

A nyugalom kertje – Dörgicsei Levendula Major

2018.08.30.   SzSz

Dörgicse nem csak középkori romjai miatt tökéletes választás a turisták számára, hanem a helyi Levendáriumba is érdemes lehet betérni. Bár mi éppen nem a levendulavirágzás szezonjában látogattunk el a Levendáriumban, így is szép látványban volt részünk.

Balatonfüred kilátója a Jókai-kilátó

2018.07.23.   SzSz

Füreden nem is gondolná az ember mennyi látnivaló van. Nem csak strandolni tudunk, és sétálgatni a Tagorén, illetve a kikötőbe, hanem kirándulni is. Balatonfüred dombos-völgyes környezetének köszönhetően van mit felfedeznünk.

Csodás kilátás Balatonfüreden

2018.07.17.   SzSz

Nem is gondolná az ember, hogy Balatonfüreden mennyi lehetősége van a kikapcsolódásra. Ne csak a strandolásra, és a büfékre gondoljunk, hanem rengeteg túralehetőségünk is akad. A Tamás-hegyi keresztnél tökéletes nyugalomban kapcsolódhatunk ki.

Arács impozáns temploma

2018.07.17.   SzSz

A templomot 1785-ben alakították át egy középkori szentélyből. A templomban található barokk főoltár pedig, még a templomnál is idősebb. Arács Balatonfüredhez tartozik, azonban maga a település történelme igen régre nyúlik vissza.

Balatoni étterem

Szép kilátást nem, annál sokkal többet kaptunk

2018.07.16.   Czifra Zsófia

Van az úgy, hogy az ember meghallva egy szót vagy kifejezést azonnal asszociál valamire. Képesek vagyunk egy teljes történettel felruházni azt addigi tapasztalataink, vagy szabadon engedett fantáziánk szüleményeként.

Somlyó-hegyi kilátó – Kevés túráért szép látvány

2018.06.20.   SzSz

Alsóörsön találhatjuk meg a Somlyó-hegyi kilátót, amely gyönyörű látványt nyújt az odatérőknek. Bárki számára remek kikapcsolódást nyújt a kilátóba felmenni, hiszen egy rövid kis sétával elérhető, a látvány pedig lenyűgöző odafentről.

Kikapcsolódás Balaton

Mit csinálj Badacsonyban, ha nincs szezon? És ha az van?

2018.06.10.   LÉVI

Mondhatnám semmit, mivel első látásra ez volt az érzésünk, amikor Badacsonyba érkeztünk, pedig már június volt. A törekvés, mely szerint a Balaton 4 évszakos nyaralóhely, nem látszott elsőre. Legalábbis az Alsóörs – Tihany vidékhez szokott szemünknek. Mégis, nagyon élveztük ezt a korai Badacsonyt.

Balatoni kávézó

Füredi korzó Fagyizó – A Balaton vagy az ország legjobb fagyija?

2018.06.11.   SzSz

Több portálon is olvashatóak olyan cikkek, ahol a Füredi korzó Fagyizó az ország vagy a Balaton, vagy épp az Balaton északi partjának legjobb fagyizója. Utánanéztünk kicsit ennek az apró fagyizónak mi is. Az elmúlt években a fagyizó több címet is bezsebelt valamelyik kézműves remekműjével.

Van még mit felfedeznünk a Balaton-felvidéken

2018.07.20.   SzSz

A csopaki Plul Malom története igen csak régre vezethető vissza. A malom az évszázadok alatt természetesen sokat változott, és több felújításon is átesett. Kicsiknek, és nagyoknak egyaránt érdemes ellátogatnia ide, a festői környezetben lévő malomhoz.

Gulyáskunyhó étterem - Balatonmáriafürdő

2017.07.24.   Bohács Ádám

Eldugott helyeken is lehetnek kincsek! Kellemes élményben volt részünk a Balatonmáriafürdőn található Gulyáskunyhó étteremben, tapasztalatainkat meg is osztjuk most veletek!

Teszteltük a népszerű Aszófői Halsütőt

2018.07.31.   SzSz

A közösségi médiában utána olvasva elég sokan dicsérik az Aszófői Halsütőt. Persze van egy-két bosszankodó kommentelő is, de a jók vannak többségben. Erre felbuzdulva, úgy gondoltam, jobb, ha megnézzük és teszteljük.

Egy templom és egy emlékpark Örvényesen

2018.08.01.   SzSz

Örvényesen sok látnivaló akad, ahhoz képest, hogy a falu mennyire kicsi. A látnivalók egymástól nagyon közel helyezkednek el, így könnyű dolgunk van látogatóként.

Szent Márton püspök templom

2018.07.31.   SzSz

Balatonudvardi pici településén nem túl sok látnivalóval találkozhatunk, viszont annál értékesebbel. A település fő ékessége a közösségi templom, amely a falu központjában található.

A művészek tárháza Füreden

2018.07.25.   SzSz

A Kisfaludy Galéria számos művészeti kiállításnak és előadásnak ad helyet az év minden szakaszában. Az épület több, mint 200 éves múltra tekint vissza, azóta azonban többször felújították.

Holnap startol az idei Kékszalag

2018.07.25.   SzSz

2018. Július 26-án indul az idei Kékszalag vitorlás verseny a Balatonon. Az idei verseny különlegessége, hogy jubileumi 50. Kékszalaghoz érkeztünk, emiatt számos program várja a Balatonfüredre látogatókat a parton. Holnap a magyar vitorlázás és a Balaton ünnepén több, mint 600 hajó fog elstartolni Balatonfüredről.

Jókai Mór szeretett háza Balatonfüreden

2018.07.25.   SzSz

Az író háza, amelyben közel 30 évet töltöttek feleségével, jelenleg Emlékházként üzemel, és Jókai Mór életéről látható kiállítást nyitottak benne. Az emlékházban megismerhetjük az író életét, és munkásságát is, mellette emléktárgyai is kiállításra kerültek.

Ide túráznunk sem kell a kilátásért

2018.08.08.   SzSz

A Bökki kilátót Ábrahámhegynél találjuk meg, igazán egyszerűen. A feljutás kocsival is lehetséges, csak magára a kilátóra kell fellépcsőznünk. A kilátás innen is gyönyörű, ahogyan a Balaton-felvidék legtöbb helyéről. A kilátó viszont tartogat magában egy kis pluszt is.