Barlangélmény Balatonfüreden

Lóczy-barlang

Barlangélmény Balatonfüreden

hirdetes

Újabb meglepetés: Balatonfüreden barlangot is látogathatunk. A barlangot már 1882-ben felfedezték kőbányászat során, mára már csak turisztikai célból működik. Érdekes élmény lehet, ha nem félsz a mélyben.

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Lóczy-barlang Balatonfüreden

A Lóczy-barlang a balatonfüredi Tamás-hegy lábánál található meg. A barlang útvonalát a városban több tábla is mutatja, így nem lehet eltéveszteni. A bejárat előtt nincs külön kiépített parkoló, de a földút szélén nyugodtan leparkolhatunk. A barlanghoz érve találunk egy táblát, amelyen egy rövid leírásból megtudjuk a barlang felfedezésének történetét, és a belsejében lévő látnivalókat. A tábla mellett a jegypénztár helyezkedik el, ahol megvehetjük a 600 Forintos felnőtt belépőjegyet. A jeggyel 2 x is bemehetünk a barlangba, ha esetleg nem fedeztünk volna fel odament mindent. A pénztárban lévő idős úr segítségül adott nekem egy zseblámpát, és egy részletes leírást a barlangról. Mielőtt megindultam volna, felhívta a figyelmemet arra, hogy pár helyen nedves lehet a talaj, és valahol be kell húznom a fejemet is. A másik nagyon fontos dolog, hogy odalent 13 fok van csak. Ezen meglepődtem, hiszen gondoltam, hogy hűvösebb lesz, mint idekint, de ennyivel. 33 fokhoz mérten öltözve, előre tudtam, itt bizony fázni fogok. Sebaj, ha már eljöttem lemegyek. Az útmutatás után el is indultam a bejárathoz.

A bejárat egy hatalmas vasajtó, amit erővel kell kinyitni. Belépve a barlangba máris éreztem a 13 fokos hőmérsékletet. Az ajtó mellett egy táblát látunk, amin a barlang két felfedezőjének nevét említik meg. A barlang egyébként összesen 154 méter hosszú, de ebből csak 70 méter a látogatható terület. A járat látogatható része kivilágítás alatt van, így az ott található kőzeteket, és rétegeket jól láthatjuk. A barlang az alulról előtörő meleg vizek miatt alakult ki, valamikor a középső triász mészkő és márga határán. Látványosak a barlangban fellelhető kőzetek dőlt, vékony és közvetlenül egymásra épülő rétegsorai, a hévizek által kioldott gömbfülkék, valamint néhány helyen, rejtve, a Kristály-üregben még megtalálható aragonit kristályok csoportjai. Cseppköveket viszont egyáltalán ne várjunk. A barlang végén egy Vizes-üreg nevű rész van, ahol a karsztvíz ingadozása miatt néha vizet is láthatni. Itt sokszor nagy szén-dioxid tartalmú a levegő, emiatt nem lehet továbbhaladni, csak a kijelölt időpontokban idegenvezetővel.

Egyedül látogatva is jó élmény lehet lemenni a hűvös barlangba, azonban én inkább javaslom az idegenvezetővel való „túrát”. A kapott leírás alapján így is megtudhattam pár dolgot a barlangról, azonban sokkal élvezetesebb szerintem, ha az idegenvezető mondandója közben pontosan megmutatja mit is láthatunk az adott helyszínen. Érdekes geológiai élményben lehet része annak, aki a Lóczy-barlanghoz látogat.

2018. július 31.

Kossuth Lajos utca

43%

Giorgi Pizzeria

8230 Balatonfüred, Zrínyi Miklós utca 5.

83%

Papsokai templomrom

Régitemető utca

60%

Royal Pub

Szabó Lőrinc u. 2

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!