notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Kávézó
Étterem
Büfé
Látnivaló
Kikapcsolódás

 Olvasva: 6389 alkalommal


Miért haldokolnak a vitorlázás területén működő cégek Magyarországon? Elmondom!


Vitorlás biznisz - vitorlás vásárlás Sholtz 32 és 11mod hajó

Nos, ha te nem csak a vitorlázásból élsz, hanem üzletemberként is dolgozol máshol, ismerős lesz, amit írok. Ha próbáltál már hajót venni, ha próbáltál már vitorlást bérelni akkor az esetek 50%-ban azzal találkozol, amivel én. A vitorlás társadalom ugyanis szarik az üzletre, a megbízhatóságra, a pontosságra és a precízségre. Nyílván, vannak, akikre nem igaz ez, tisztelet a kivételnek. Aki le tud gyártani Russel Coutsnak egy RC44-est, na az nem ide tartozik. De ide tartoznak az egyéb hajó építőkből nagyon sokan. Scholtz Imre vagy Tapsi, alias Kálóczy Antal igazi anti üzletember. Csodálkoznak, hogy nem adnak el elég hajót, de a smirglipapír puha szívacs az ő modorukhoz képest. Mindkettővel csak kétszer beszéltem telefonon, de elég is volt. Hajót akartam venni (11mod és Scholtz 32 vitorlás érdekelt) de letettem ezekről a hajókról, mert úgy beszéltek velem, mint a kutyával. Milyen lehet a garancia vagy a support, ha már az eladás előtt ilyenek? Megélnek, mert nincs elég rendes hajógyártó Magyarországon. A 8mod-nak nincs marketingje, a Nautic pedig annyira túl van terhelve, hogy csak fél évre vállalnak új hajó átadását. Így hát a Tapsi és a Style Yacht megmaradt a szocialista gazdaság vevői hozzáállásánál: örülj, hogy kapsz valamit.

 

Vitorlás bérlés

Ha akartatok már vitorlást bérelni, akkor is lehetet hasonló tapasztalatotok. Balatonfüreden akartam hajót bérelni, egy ismerősöm akart Balaton 25 vagy Balaton 295 hajóval vitorlázni. Mondtam neki, hogy az egy hulladék, de mindegy, ő ezt akarta. Összehoztam őket a hajóbérlő céggel. Megállapodtak, lefoglalta a vitorlást, majd lement a családjával, és szomorúan közölték vele, hogy a Balaton 295-öt kiadták tegnap, egy egész hétre, és tudnak helyette Balaton 25-öt adni. Sajnálják. Bár én egyikre sem tenném a lábam, de azért ha az ember eljön 7 fővel vitorlázni, akkor egy B25 azért kevesebb, mint egy B295.

 

Skipper bérlés

Magam nem megyek el bérskippernek, bár 20 éve vitorlázom, de nem érek rá. Barátaimat ajánlottam régen ilyesmire, de ezt sem teszem többet. 4 ajánlásból 3szor nem ment el a skipper, akit ajánlottam, sőt, amikor hívták, még a telefont sem vette fel. Ennyire megbízhatatlanok a vitorlázók? Persze, ahogy kezdtem, nem akarok általánosítani, hiszen vannak kitűnő cégek (Berzsenyi úr előtt le a kalappal pl.). Amiért mindezt leírtam, az csupán az, hogy ébredjen fel mindenki, és vegye észre, mi folyik a magyar vitorlázás üzleti területén. Amíg ezt nem rakjuk rendbe, nem leszünk sehol a nagy vitorlázó nemzetekhez képest, nem haladhatunk előre. Hogy mit tegyünk? Reklamáljunk és büntessünk "nem vásárlással" . Persze nehéz valakit megbüntetni, aki belívódott a magyar vitorlázásba, hiszen őt "tisztelni kell", mondjátok majd: Mennyi mindent letett az asztalra stb. De nem! Ez nem elég. Nem elég a múltból élni, a jövőnek kell dolgozni! Remélem eljönnek új és vásárlóorientált hajjó épító, vitorlás bérbeadó és skipper kölcsönző cégek, akikre nem csak a múltjuk miatt, hanem üzletileg is büszkék lehetünk.





IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb újdonságok és élménybeszámolók?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.
Az élménytérkép.hu a földrajzi helyed alapján javasol neked élményeket
Kérlek, engedélyezd a helymeghatározást!
Bezárás