Keresés

Külföldi élményeink

A világ legszebb földalatti helye – Parajdi sóbánya

2018.10.24.   Bohács Ádám

Erdélyi túránk egyik állomása volt a hazafelé tartó úton Parajd. Természetesen azért mentünk ide, hogy megnézzük a világhíres földalatti helyet, a Parajdi sóbányát! Nem bántuk meg a látogatást, olvassátok el élményeinket!

Helytörténeti gyűjtemény, Örvényes

2018.08.01.   SzSz

Örvényesen átutazóban a helytörténeti gyűjteménybe teljesen véletlenül futottam bele. Ez a régi parasztház a templom mellett található, és alig észrevehetően van csak ráírva egy táblára, minél is állunk éppen.

Külföldi élményeink

A történelmi Magyarország ezeréves határa

2018.10.31.   Bohács Ádám

Ismét egy kis részletet mutatok be nektek erdélyi túránkból, mostani cikkünkben a történelmi Magyarország ezeréves határáról ejtünk szót. Felemás érzések kerítettek itt magukba, egyrészt maga a hely csodálatos, a táj szinte megszólal, viszont ott volt bennünk az a nagyon rossz érzés, mely szerint ez már nem a...

Magyar hagyományok Paloznakon

2018.07.19.   SzSz

Paloznakot Csopak és Lovas között találjuk meg Balatonfüred közelében. Az aprócska falu magában is lenyűgöző. Többen azonban lehet, hogy csak a Sárfránykert Vendéglő miatt hallottak csak róla. A falu csodálatos, és nem szabad elhanyagolni az ottani látnivalókat.

Budapesti étterem

Pizza pite? Létezik! Kipróbáltuk mi is!

2019.06.17.   SzSz

A közösségi médiában biztosan Te is találkoztál már olyan videókkal, ahol igazi szénhidrátbomba ételeket láthatsz. És biztosan állítom, hogy láttál olyat is, ahol megemelnek egy pizzaszeletet, és csak a nyúlós töménytelen sajtmennyiéget látod. Nos, ilyen „sajtbomba” pizzát, vagyis inkább pizza pitét...

Vidéki kávézó

Ha különleges helyet keresel – Pure. Coffe and more

2018.09.17.   SzSz

Gödöllő vendéglátás terén szuperjó helyekkel rendelkezik. Az elmúlt évek során egyre több különleges hely nyitotta meg kapuit. Többek között az egyik ilyen a Pure. Coffe and more kávézó, ahol csokoládé-, és kávékülönlegességeket, illetve vegán süteményeket is kaphatunk.

Vidéki látnivalók

Az 1848-as haditanács helyszíne: a Sukorói Református templom

2018.08.28.   SzSz

A sukorói református templom adott otthont az 1848. szeptemberében összeült Pákozd – Sukorói csata haditanácsának, ahol Batthyányi Lajos is jelen volt. A templomot azóta műemlékké nyilvánították, és az épület előtt a haditanács emlékére egy szobrot is állítottak.

Szegedy Róza emlékei Badacsonyban

2018.08.15.   SzSz

Szegedy Róza, mint Kisfaludy Sándor felesége, híres alakja lett a magyar történelemnek. Az író és felesége Badacsonyban is élt, melynek emlékeit a mai napig megtalálhatjuk a Szegedy Róza emlékházban. Az épületben a házaspár házát, és tárgyait csodálhatjuk meg a présházban, a Badacsony oldalában.

Kikapcsolódás Budapest

Igazi pihenésre csábít az Orczy-kert

2018.10.17.   SzSz

A VIII. kerületi Orczy-kert vagy Orczy-park nem csak egy könnyed sétára alkalmas, hiszen foci-, kosárlabda és futópálya is helyet kapott területén. Emellett a gyönyörű csónakázótó, a szórakoztató helyiségek és a sétautak egyaránt kikapcsolódásra buzdítják az embert.

Vidéki kávézó

Helyi sütik helyben készítve - Melánia Cukrászda

2018.10.25.   SzSz

Gödöllőn egyre több a konkurens cukrászda, hiszen az elmúlt 1 évben több édességműhely is megnyitotta kapuit a városban. Köztük a Melánia Cukrászda is, amely bár nem a belvárosban található, sokan megkedvelték. A sok dicséret miatt úgy döntöttünk, meglátogatjuk a cukrászdát, és teszteljük.

Budapesti étterem

Mit tud nyújtani egy világhírű séf étterme? Kipróbáltuk Jamie Oliver első budapesti helyét

2018.11.21.   Csonka Nikoletta

A brit celebséf, Jamie Oliver neve mára már nem csak saját hazájában, de bátran mondhatjuk hogy világon minden tájon ismert gasztronómiai körökben. Éppen ezért hatalmas megtiszteltetésnek számított, hogy közép-európában először csodálatos fővárosunkban, Budapesten nyitotta meg kapuit az első Jamie’s...

Ilyen egy jó büféélmény

2018.08.14.   SzSz

A káptalanfüredi strandon járva megéheztünk délben, így valamilyen ebéd után indultunk. A strandon összesen 4 büfé kínálata közül válogathatunk. Én mindenképp valami laza ebédre vágytam, így olyan helyet kerestem, ahol jó áron, finomat ehetnék. A Napsugár büfé kapóra is jött.

Vidéki étterem

Van, ami régi és van, ami új – A Szűcs Fogadója

2018.10.29.   SzSz

A Szűcs Fogadója az a hely, ahova általában valamilyen alkalomból mentünk el a családdal vagy a barátokkal. Sokszor jártunk már ott, tudjuk, hogy minőségi ételeket kapni, egyre bővülő választékkal. Már egy jó éve nem jártam az étteremben, így gondoltam ideje meglátogatni és egy névnap alkalmából beülni vacsorázni.

Vidéki látnivalók

Ahol még őrzik a hagyományokat – Hunnia Csipkemúzeum

2024.08.23.   K.Sz.

A kézi csipkekészítéssel ismerkedtünk meg egy kicsit közelebbről, ugyanis a Terényben található Hunnia Csipkemúzeumba látogattunk el!

Kikapcsolódás Balaton

Tényleg az alsóörsi a Balaton egyik legjobb strandja?

2018.08.07.   Czifra Zsófia

Talán valamikor márciusban jártam legelőször az alsóörsi strandon, persze csak a parton sétálgatni. Nyilván egy lélek sem járt arra, egy kicsit élettelen volt az egész. Ez a kép maradt meg még márciusról, amit aztán a nyár teljesen felforgatott.

Balatoni étterem

Allegro Cafe Veszprém – egy menza, se több, se kevesebb.

2018.07.13.   Máté Balázs, online marketing tanácsadó

De annak jó. És nem is drága. Az Allegro Cafe a veszprémi Tescoban sokak nagy kedvence. Mutatjuk az árakat, a véleményeket, és azt, hogy mikor menj oda enni, mikor ne. Képek, és beszámoló több látogatás alapján.

Balatoni étterem

Lent a völgyben, a meghitt hangulatú Fricska étterem

2018.07.03.   SzSz

A Fricska tényleg igazi családias, meghitt hangulatot áraszt magából, ahogy megérkezik az ember. A patak mellett elhelyezett asztalok, fehér napernyőkkel, a kertben lévő hatalmas látványkonyha, ahol frissen készülnek az ételek.

A Balaton legszebb erődje, a Szigligeti vár

2018.03.17.   Sz.F.

A múlt évben barátaimmal úgy gondoltuk, hogy beülünk a kocsiba, és elindulunk valahova, az úti cél a Balaton északi partja volt, de nem tisztáztuk le az elején, hova is megyünk pontosan.

Balatoni étterem

Ez lenne Csopak legjobb étterme?

2017.07.25.   GA

Aki áthaladt már autóval Csopakon, az biztosan észrevette ezt a hangulatos, nádtetős, parasztház jellegű kis csárdát. Vendéghívogató megjelenése azonban csalóka lehet.

Van még mit felfedeznünk a Balaton-felvidéken

2018.07.20.   SzSz

A csopaki Plul Malom története igen csak régre vezethető vissza. A malom az évszázadok alatt természetesen sokat változott, és több felújításon is átesett. Kicsiknek, és nagyoknak egyaránt érdemes ellátogatnia ide, a festői környezetben lévő malomhoz.

Folytatjuk a Tagore sétány felfedezését a Waikiki Bisztróval

2018.07.25.   SzSz

A Tagore sétányon lassan, de biztosan felfedezzük az összes büfét, és bisztrót. Voltak rossz élményeink, és jók is, de nemsokára kialakul a pontos kép, hogy melyik helyet érdemes választani. Most a Waikiki Bisztrót céloztuk meg, ami kicsit túlmutat már a büfén, de még nem hívnám étteremnek.

Kikapcsolódás Vidéken

A mátrai borvidék éke: Bárdos és fia pincészet

2018.08.13.   CsN

A borok kedvelőinek valódi élményben lehet része egy-egy borkóstolás alkalmával – pláne, ha az egy gyönyörű nyári napon a hűvös pincében történik. A híres magyar borvidékek rendkívüli borai között mindenki megtalálja a kedvencét – így a mátrai borvidékre is érdemes ellátogatni. Mi megtettük, és...

Csalódás a köbön! – Terasz Étterem

2017.07.22.   GA

Bizonyára mindenki szemezgetett már ezzel a gyönyörű kis paradicsomi hangulatú étteremmel, aki valaha is végigsétált a balatonfüredi parton. Egy csodálatos park közepén található, tavak, szökőkutak romantikus környezetében.

Balatoni nevezetesség

Ha szereted a katonai cuccokat, ide térj be!

2018.08.01.   SzSz

Zánkán sok programlehetőségünk adódik a strandolás mellett is. Ne csak napoztassuk a hasunkat, hanem induljunk neki bátran az élményszerzésnek. A zánkai Erzsébet-tábor mellett Kalandparkkal, és Haditechnikai Parkkal is találkozhatunk.

Skanzen és étterem egyben? Benéztünk a Régi Idők Udvarába

2018.07.30.   SzSz

Igen, skanzen és étterem is egyben. Furcsa párosítás, de valamiért működik. A Régi Idők Udvara az a hely, ahol evés közben biztos, hogy nézelődni is fogsz. Nézzük, mitől olyan különleges.

Vegyes érzések a Parti Strandbüfével kapcsolatban

2018.08.14.   SzSz

Ritka manapság az olyan büfé, ahol ételallergiások számára is kaphatóak ételek. Egy büfé lényege pont a jó kis szénhidrátos strandkaja, amely egészségtelen, és tuti hízni fogsz tőle. Nos, Balatonalmádiban a Wesselényi strandon találtunk olyan helyet, ahol figyelnek legalább az ételérzékenyekre.