Hova menjünk reggelizni Gödöllőn? – 1. rész

Gödöllő bár nagy város, sokszor ütköztem abba, hogy nem lehet 8 előtt sehova elmenni reggelizni. Legalábbis csilli-villi villásreggelire nem. Pékségből akad bőven a belvárosban, viszont nem lehet mindenhol leülni nyugodtan. A Lipóti Pékség franchise üzlet, azonban Gödöllőn nekem az egyik kedvenc pékségem.

PadThai, a thai gyorsétterem

A PadThai filozófiája, hogy minőségi ételeket kínáljon, gyorsan, a thai autentikus konyha keretében. Étteremláncuk Budapest több pontján is megtalálható, és nagyjából mindegyik stílusa és hangulata ugyanolyan. Mi most az Egyetem téren lévő éttermükbe látogattunk el, igencsak csúcsidőben.

Gyapjaszsák Sukorón – De mi is ez?

Ez az érdekes nevű képződmény, nem is gondolnánk, hogy milyen régről maradt természeti maradvány. A Velencei-tó környéke rendkívül gazdag természeti értékekben, ahol több részen egyedi és csoportos sziklaalakzatok, kőtengerek, gránitkapuk váltják egymást. A Gyapjaszsák is egy ilyen sziklaképződmény.

Páduai Szent Antal-kápolna

Fönyvesen találjuk ezt a szép, hangulatos neoromán stílusú kápolnát, amely a település egyik jellegzetessége. A templom a település kezdete óta áll.

A Csopaki Strand bejáratánál ilyen látnivalóra is bukkanhatunk

Csopak főleg borairól, és malmairól híres, azonban elvétve találunk még más látnivalókat is. Köztük fellelhetjük István és Gizella kútját, amely a magyar király és felesége tiszteletére épült.

Máriabesnyő ékessége a „Kis Bazilika”

Gödöllő Máribesnyői részén egy csodálatos 18. századi bazilikával is találkozhatunk, amelyet gróf Grassalkovich Antal építtetett. A templom két részből áll, aminek felső szintjén található meg az eredeti Mária-szobor.

Frissítő pihenés a Laczkó forrásnál

A veszprémim Gulya-domb környékén nem csak kilátóval, tanösvénnyel, és a parkerdő szépségével találkozhatunk, hanem a domb lábánál a Laczkó forrással is. A forrásnál kellemesen felfrissülhetünk, de akár egy sütögetéshez is remek helyszín lehet.

A Zugligeti libegő, tökéletes panorámával

A libegő története majdnem száz évvel ezelőtt kezdődött, azonban még csak 48 éve működik. A Zugligeti libegő a mai napig nagyon népszerű a turisták és kirándulók körében. Nem csak szállítóeszközként funkcionál, hanem remek program is lehet barátainkkal, párunkkal.

Nem a Balcsin kapod a legfrissebb halat – Lillafüredi Pisztrángtelep és Halsütöde

Lillafüred gyönyörű település a Bükk-ben, ahol már évtizedek óta foglalkoznak pisztrángtenyésztéssel. A Garadna-völgy ad otthon a máig működő telepnek, ahol életed legfrissebb halát fogod enni a telepen lévő halsütödében. Ezt garantálom.

Drága élmény Füreden egy laza ebédért

A Prestige Bárba eléggé véletlenszerűen tértünk be ebédelni. A Füredi sétányon mászkálva a bazársor után kissé megéheztünk, és erre kerestünk olyan helyet, ahol egy laza ebédet ehetnénk. A Prestige Bár hatalmas terasza igen hangulatos berendezéssel, és hatalmas bárpultjával csalogató lehet a vendégek számára. Minket is becsábított hát.