Tegnap véget ért a 2009-es Raiffeisen Kupa. A nap kezdete nem nézett ki túl jól, tükörsima vizen és óriási páratartalomban motoroztunk át Füredről Földvárra.
Kikötöttünk a Spariban és ahogy azt várni lehetett, halasztással nyitottuk a vasárnapot. A parton ment a sztorizgatás, ücsörögtünk a büfében, egyesek lepihentek még az éjszaka megpróbáltatásait enyhíteni.
Dél körül már többen feladni készültek a napot, amikor a trükkös balatoni időjárás megtréfálta a mezőnyt és gyenge keleties szél kezdett lengedezni. Ez meg is maradt, kicsit erősödött, így végülis egy futamot sikerült megrendezni.
Szombaton sem voltunk sokan a Scholtz mezőnyben, de szomorúan láttam, hogy vasárnap már csak hárman álltunk rajthoz. Ilyen kis mezőnyben régen vitorláztunk. Érdekes volt látni viszont, hogy amikor nincs sok hajó, mennyire együtt maradunk. A második kreuzig a Warker vezetett, a lee bójánál túl hamar szedték le a blisztert, ami elég volt arra, hogy átvegyük a vezetést. A Warker új egysége a Scholtzos brigádnak, véleményem szerint kis gyakorlással szépen odaérhetnek, fejben elég összeszedettek, figyelni kell majd rájuk.
A parton szokásos díjkiosztó, majd indultunk volna haza, viszont a csúnya viharfelhők miatt vártunk egy kicsit. Nem kaptuk el szerencsére a vihar közepét, de azért hazafele eláztunk kicsit.
Vasárnap rendezték a Horváth Boldizsár emlékversenyt is, amin szintén nem túl sok hajó vett részt, összesen 2 Scholtz 22 állt rajthoz. Hova lett mindenki? Jövő héten Kékszalag. Ennyire tartalékolna a többi vitorlázó?
Remélem idén is sikerül rekordot dönteni a Kékszalag nevezéssel, találkozunk a rajtnál!
Tóth Mátyás
Bilfinger Berger Sailing Team