Tihanyi szabadstrand képek

Hova menjünk reggelizni Gödöllőn? – 2. rész

A gödöllői könyvtárban nyílt egy igazán bájos kávézó, ahol reggelire igen széles a választék. Nem csak attól lesz különleges a hely, hogy a könyvtárban helyezkedik el, de több dolog is megadja meg a hely varázsát.

Balatonszőlős érdekes történetű temploma

Balatonszőlős már a középkor óta létező település, ahol római kori maradványokat is találhatunk. A település apró mérete, és bája igen csak figyelemre méltó a Balaton-felvidéken.

A Gödöllői Királyi Kastély

Gödöllő Budapesttől mindössze 30 kilométerre található, a Rákos-patak völgyében fekszik. Majd’ 40.000-es lélekszámával a környező települések központja. Leghíresebb látványossága a Gödöllői Királyi Kastély.

Szent Ignác templom Balatonalmádi – Vörösberény

A Balatonalmádin található Loyolai Szent Ignác templom több, 200 éves. A templom 1779-ben szentelték fel a vörösberényi római katolikus templom a kolostoregyüttessel, amely a környék egyik legszebb építészeti emléke. Érdemes ellátogatnunk ide, hiszen csodás építészeti alkotás.

Bájos piknikező a Tagore sétányon

A Piknik Büfét a Tagore sétányon bandukolva találtuk meg. Először sétálgatás közben nézegettük a helyeket, hova is kellene beülni egy lángosra. Vannak szimpatikus helyek, de valami olyat kerestünk, ahol nagyon tömegbe se ütközünk, és talán még jó áron is ehetünk.

Egész estés élmény az Aranygombos Fogadóban

Telkibánya Magyarország legészakibb fekvésű táján a Hegyközben található. A Zempléni hegyekkel ölelt kis falut a túristák egész évben szeretettel látogatják, ugyanis nemcsak festői környezetben fekszik, hanem látnivalókban gazdag és számos színvonalas hotellel, szálláshellyel és étteremmel is rendelkezik.

Az Aranygombos Fogadóba már többször ellátogattunk, ahol csendes, nyugodt környezetben finom ételekkel, és kedves kiszolgálással fogadtak minket. Így, amikor legutóbb Telkibányán jártunk és vacsorázni szerettünk volna, ismét az Aranygombost választottuk! Mutatjuk, milyen élményeket szereztünk!

Nevezetességek sora a fehérvári Fő utcán

Aki Fehérvárra érkezik, annak kötelező egyszer legalábbis végigsétálnia a belvárosi Fő utcán. A sétáló utca gyönyörű, és hangulatos nevezetességei mellett olyan érzést kelt, mintha valamelyik olasz városkában sétálnánk.

Il Pastaio - egy kis olasz

Olaszos. Vagy olasz, ez most szerintem mindegy. Kiülős vagy beülős, bár én most maradtam kint, mivel délben elég meleg volt, hiába az október közepi dátum. A piros az uralkodó szín, a pincérek pedig végre nem olyanok, mint a Váci utcában, ahol boldog-boldogtalant leszólítgatnak, hogy ugyan térjen már be hozzájuk. Itt nincs tukmálás, csak mosolygás - mondjuk, hogy majdnem mindenkitől.

Herend különleges temploma

Hogy mitől különleges a herendi Szent Euszták templom? A világon egyedülálló porcelánablakától, amely értéke felbecsülhetetlen. Herend porcelánkészítéséről igen híres, így templomukba is becsempészték porcelánjukat.

Van még mit felfedeznünk a Balaton-felvidéken

A csopaki Plul Malom története igen csak régre vezethető vissza. A malom az évszázadok alatt természetesen sokat változott, és több felújításon is átesett. Kicsiknek, és nagyoknak egyaránt érdemes ellátogatnia ide, a festői környezetben lévő malomhoz.