Tényleg az alsóörsi a Balaton egyik legjobb strandja?

Alsóörs községi strand

Foursqare:

Balaton

Alsóörs községi strand

Tényleg az alsóörsi a Balaton egyik legjobb strandja?

hirdetes

Talán valamikor márciusban jártam legelőször az alsóörsi strandon, persze csak a parton sétálgatni. Nyilván egy lélek sem járt arra, egy kicsit élettelen volt az egész. Ez a kép maradt meg még márciusról, amit aztán a nyár teljesen felforgatott.

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Alsóörs Strandfürdő - Szerintünk a Balaton egyik legjobb strandja

Amit egy strandtól elvárhatsz…

Semmit sem tudtam az alsóörsi strandról. A márciusi látogatás alatt még az árakat sem néztem meg, és hogy őszinte legyek, meg sem próbáltam körbenézni tüzetesebben, vagy felfedezni a területet. Nem is igazán érdekelt, beértem azzal a kellemes, rövid sétával a picit csípős hidegben. Utólag nem bánom, akkor elvárásokat állítottam volna fel, és milyen kár lett volna…

Egy balatoni strandról azért nincsenek egetrengető elképzelései az embernek. A vizet ismerjük, a Balatont ismerjük, az északi part sajátosságait szintén ismerjük. Szóval bőven elég, ha ehetünk egy jót, ha találunk egy olyan helyet, ahol a mellénk letelepedő még épp nem csöpögteti a holminkra a vizet, mikor az úszkálás után kimászik a Balatonból napozni. Ha összességében elégedettek vagyunk az ár-érték aránnyal, az csak hab a tortán, de azért lássuk be, nem is igazán várunk belépőt, vizibiciklit, csomagmegőrzést, vagy bármi mást fillérekért.

Szép nap volt

Nem volt tervben az alsóörsi strandolás aznap, amikor végül mégis beálltunk a bejárat előtti kígyózó sorba. Előtte a Marinából indultunk vitorlázni, bár azért ez egy kicsit talán túlzás. Kimentünk a vízre fürödni, jó messzire a parttól. Tűzött a nap, egy matracon feküdtem, ringatott a víz, nem tudtam volna egyetlen helyet sem mondani, ahol szívesebben lettem volna akkor. Aztán megláttam a nagy, színes csúszdákat messze tőlünk, az alsóörsi strandon. Azért azokat kipróbálnám, még felnőtt fejjel is le lehet venni a lábamról a csúszdákkal, ugrálóvárakkal, vizibiciklikkel…

Téli és nyári képek az alsóörsi strandról a galériában! Lapozd végog, érdemes! Meglepő, milyen nagy a különbség!

A víz, a nap, az úszkálás miatt megéhezik az ember, szóval miután kikötüttnk a Marinában, elindultunk keresni egy helyet a sétányon, még a strandon kívül. Azért a kilátás a matracról csak szöget ütött a fejembe, olyan közel voltunk, a bejárat is épp útba esett, egyszerűen be kellett menni.

Újra, újra, újra menjünk vissza

Szóval beálltunk a sorba… sokan voltunk, de gyorsan haladtunk. Kedves hölgy ült a pénztárban, 700 Ft-ért vettük a felnőtt jegyek darabját, de van gyermek és nyugdíjas belépő 500 Ft-ért, családi belépő 2 felnőtt és maximum 4 gyermek részére 2000 Ft-ért, és mindezek heti bérletben is elérhetőek természetesen kedvezményesebb áron. Azért lássuk be, az nem is olyan rossz. Pláne nem azért, ami odabent fogad.

Szép nagy füves rész, rengeteg, árnyékot adó óriási fa, ezer meg ezer lehetőség a játszótértől a masszázson és strandröplabdapályán át egészen a gyermekpancsolóig. A balatoni strandok között is kiemelkedő elrendezés, sok-sok csábító büfé és étterem várja a látogatókat. A strand tömve volt – már értem miért – de nem volt gond, így is megtaláltuk a számunkra tökéletes helyet közel az egyik lépcsőhöz. Aszfaltozott sétány visz végig a part mentén a vizibiciklikig, óriási, a vizen lebegő ugrálóvár várja a gyerekeket, persze ebből a szárazföldön is találunk egyet. Egyszerűen túlszárnyalja azt, amit az ember lánya a strandtól elvár.

Ugyan mi gyalog voltunk, az autóval vagy biciklivel érkezőknek érdemes körültekintőbbnek lenniük. A bringákat biztonságosan le lehet zárni a strand mellett, de a parkoló a strandoló tömeghez képest nagyon kicsi. Tudom, hogy a helyieknek komoly problémát okoz, hogy a nyaralók az összes utca mindkét oldalát elfoglalják az autókkal, mert egyszerűen nem férnek el a strand mellett kialakított parkolóban.

Igazi gyerekparadicsom

Sok-sok játék, homokózó, csúszdák, mászókák, és rengeteg finom falat várja a kicsiket, a sekély gyermekpancsoló pedig tényleg szuper. A homokos rész tökéletes a kicsiknek, és biztos vagyok benne, hogy a szülőknek is nagy segítség, hogy nem csak úszógumiban, vagy karúszóban pancsolhatnak a picik.

Imádják a vizibicikliket is, láttam milyen izgatottan toporzékoltak a strand végében, és várták, hogy a stég mellé megérkezzen azzal a számmal ellátott jármű, amelyiket nekik szánták. Pont olyan izgatottan, ahogy mi is. 3000 Ft-ért bérelhető egy csúszdás bicikli, de megéri az árát. Kicsit olyan kimenni vele a vízre, távol a parttól, ahol már a hangzavar is halkul, mint a vitorlásról a Balaton közepébe csobbanni. Na jó, hajóval azért persze jobb, de ez se kutya...

A valódi balatoni nyaralás ízei

Korábban írtunk már a strandon működő Gyuri büféről, ami messze földön híres a legfinomabb lángosairól. Azt kötelező kipróbálni. Azért persze akad más is, nem hiányozhatnak a balatoni halak, a finom frissítők, a sültkrumpli, a hamburger, a fagyi, vagy a vattacukor a strandról. Lehet válogatni bőven, még akkor is, ha a család minden tagjának más az ízlése.

Szóval az alsóörsi strandos élményeim szépek. Persze sok a nyaraló a vízben és a füvön is, egy-egy helyen alig lehet elférni a leterített plédek és törölközők között, szó szerint nincs egy lábnyi hely. Azért ez valahol természetes főszezonban, és a legtöbb strandon így van, de eddig még egyszer sem fordult elő, hogy ne találtunk volna olyan helyet magunknak, amilyet szerettünk volna. A tömeg miatt kell egyik-másik büfében többet várni az ételre, de már olyat is tapasztaltunk, hogy meglepően gyorsan került elénk a lángos.

Mi visszatérünk, ez biztos, remélem, hogy minél többször. Ha megkérdeznél, téged is erre bíztatnálak.

Strand sétány 3.

Fő u. 19

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!