Helytörténeti gyűjtemény, Örvényes

Örvényesen átutazóban a helytörténeti gyűjteménybe teljesen véletlenül futottam bele. Ez a régi parasztház a templom mellett található, és alig észrevehetően van csak ráírva egy táblára, minél is állunk éppen.

Asia Food - kínai Óbudán

EuroCenter, Óbuda. Október van, a nap melegen süt, szél nincs, én pedig húzom a szám, amiért egyre megszokottabb, hogy október közepén egy vékony bőrkabátban megsülök. Abnormális ez a globális felmelegedés, de hátha legalább az Asia Food jól teljesít a mai napon.

Püspök-kút Székesfehérvár

Székesfehérváron, a Piac téren találkozhatunk a Püspök-kúttal, amely körül gyönyörű park is található. A kellemes, virágos környezetben csodálhatjuk meg ezt a kutat, amelyen négy püspök kapott helyet. Lássuk miért olyan érdekes ez a műalkotás.

A IX. kerület különleges temploma, a Páli Szent Vince-plébániatemplom

Ferencváros legcsodálatosabb templomát nézhetitek meg, a Páli Szent Vince-plébániatemplomot. Még nincs 100 éves sem, mégis robosztus termete és különleges, neoromán építészeti stílusa miatt mindenki megcsodálja.

Viktória Bécsi Kávézó

Az óbudai EuroCenter a hegyvidékieknek már évek óta jól ismert közeg, hiszen a valamikor nagy, füves részre épület pláza hiánypótló a kerületben. A Viktória Bécsi Kávézó pedig egy üde kis színfolt a hatalmas épületben, hiszen valóban minőségi kávézásra számíthatunk, ha beülünk ide akár egyedül, akár barátokkal, rokonokkal.

Novo Café, ahol kultúra jár a kávé mellé

A Novo Café Gödöllőn, a Művészetek Háza épületében található, a megrendezésre kerülő előadásoknak, a Művházban szervezett programoknak és a nagy méretű parkolónak köszönhetően nem szűkölködik vendégekben. Fiatalok és idősebbek egyaránt szívesen keresik fel, a park közelsége is okot ad egy kellemes séta után egy kávé elfogyasztására.

A Duna-part jobbat érdemelne – Széchenyi csárda

Gödön jártunk, megéheztünk, ezért kerestünk egy éttermet, ami a Duna partján van, így találtunk rá a Széchenyi csárdára, ahonnan végül felemás érzésekkel voltunk kénytelen távozni.

Az egyik legjobb gödöllői étterem a Sziget Vendéglő

Gödöllő helyi éttermei közül már évek óta a Sziget Vendéglő volt az egyik legjobb. Hiába a tulajdonosváltás, még most is nagyon jó helyet foglal el a helyi éttermek között.

A park, amelyet Erzsébet-királyné tiszteletére létesítettek

A gödöllői Erzsébet-parkot közel száz féle örökzöld díszíti, amelyet még 1901-ben létesítettek Erzsébet királyné tiszteletére. A parkban lévő krími hársfákkal szegélyezett sétány a mai napig a helyiek egyik kedvenc sétálóhelye.

Kulináris élvezet igazi meditrerrán környezetben

És igen, igen, igen. Óriási hurrá és igazi boldogság. Ez az az érzés, amit a sümegi Terazza Bistro Bar kapcsán éreztem badacsonyi kirándulásunk zárónapján. Egy igazi kincsre leltem úgy érzem, pedig már egyre nehezebb meglepni. Szerencsére sok olyan étterem nyílik kicsiny hazánkban, ahol elérhető áron jól megkomponált, esetenként igazi különlegességeket ehetünk. Ilyen gyöngyszemre azonban ritkán találunk, ahol a kulináris élvezet, elérhető áron, igazi mediterrán környezettel párosul.