Kolostorok és kertek – Gyönyörű környezet egy hangulatos sétához

Google:
Foursqare:
Még nincs értékelve

Te lehetsz az első, aki értékeli!

Balatoni kikapcsolódás

Kolostorok és Kertek

Kolostorok és kertek – Gyönyörű környezet egy hangulatos sétához

hirdetes

A Veszprémben található Kolostorok és kertek elnevezésű park, vagy terület a város gyöngyszeme. Ezen a területen gyönyörűen kialakított parkot találhatunk, és Árpád-kori emlékeket, illetve a gyerekeknek remek játszótereket is.

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Kolostorok és Kertek Veszprémben

Az egész napos veszprémi sétálgatásunk után még valami érdekességet szerettünk volna megnézni a városban. A Google keresőbe bepötyögve körbenéztünk a környéken, miket találhatunk még. A térképen megpillantva a Kolostorok és kertek elnevezésű látnivalónál felcsillant a szemünk. Amúgy is olyan furcsán hangzik a „Kolostorok és kertek” név, mégis beszédes. Bepattanva a kocsiba elindultunk megkeresni. Ezt a részt a Gulya-domb mellett találhatjuk meg, azonban konkrét tábla nem jelzi, hogy „Ez az itt vagy, megérkeztél!”. Kicsi bolyongás után azért rájöttünk, hogy hol is van a bejárat, és még parkolót is találhatunk hozzá. Leparkolva elindultunk felfedezni a parkot.

Kolostorok és Kertek Veszprém

Elsőként egy templomba ütköztünk, amely műemlékké van nyilvánítva. Egy kis tábláról olvasható le, hogy egy egykori jezsuita templom romja, ami 1747 után épült, és 1773 óta elhagyatottan áll. Az épület kívülről nagynak tűnik, és valószínűleg fel is volt újítva valamikor. Az ajtó nyitva állt, így bementünk rajta. A belső térben viszont csalódtunk, mivel teljesen romosan találtuk, és régi székek voltak csak bent elhelyezve. Látnivaló bent így nem akadt. A templomból kisétálva már a park legelején láttuk, hogy ez bizony nagyon szép lesz. A távolban fűnyíró hangja, és pár karbantartó munkást is észrevettünk, akik a növényeket gondozták. A park vagy kert közepén egy kis tavacska található, és az egész területet egy patak szeli át. Körbenézve több hidat is felfedeztünk, és bármerre néztünk mindenhol padok voltak kihelyezve.

Elindulva bal oldali irányba több szépséges tavirózsát láttunk, rengeteg ültetett virágot, levendulákat, és mindenhol gondosan lenyírt füvet. A sétánk következő felfedeznivalója egy apró játszótér volt, amely fából épült a gyerekek számára. A játszótér után egy kőből épült várszerű kapun keresztül sétáltunk át, majd áttértünk a patak másik oldalára. Sétánk alkalmával megbeszéltük, hogy ez a rész egyszerűen gyönyörű, és árad belőle a nyugalom. Többen egyébként futottak éppen a parkban, vagy kézen fogva romantikus sétájukat töltötték el, de voltak fiatal szerelmespárok, akik a padon üldögélve beszélgettek.

Veszprémvölgyi utca 68.

Vár utca

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!