A világ legszebb földalatti helye – Parajdi sóbánya

Parajdi sóbánya

A világ legszebb földalatti helye – Parajdi sóbánya

hirdetes

Erdélyi túránk egyik állomása volt a hazafelé tartó úton Parajd. Természetesen azért mentünk ide, hogy megnézzük a világhíres földalatti helyet, a Parajdi sóbányát! Nem bántuk meg a látogatást, olvassátok el élményeinket!

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

A Parajdi sóbányában jártunk

Hol található a Parajdi sóbánya

Parajd nagyjából 600 kilométerre fekszik Budapesttől, a probléma csak az vele, hogy az odavezető út 8 órába telik, szóval az egynapos kirándulás kilőve. Mi Hargitafürdőn szálltunk meg, ott töltöttünk el hat napot, a hetediken pedig elindultunk hazafelé. Hargitafürdő és Parajd között 80 kilométer van, másfél óra alatt oda lehet érni a sóbányához. Ha időben elindul az ember, akkor kényelmes hazaér még utána is estig. Egy kis kedvcsináló, csokorba gyűjtöttem az érdekes képeket, amiket a bányában készítettünk:

A Parajdi sóbánya árai

Az árak nem olyan olcsók, mint azt megszoktuk Erdélyben, de azért annyira nem is vészes. Egy felnőtt belépő hétköznap 30 ronba, hétvégén 35 ronba kerül, a gyermek-, illetve a mozgássérült jegy 20, illetve 25 ronba. A sóbányánál természetesen van parkoló is, ami szintén természetesen nem ingyenes, kocsival 10 ront, mikróbusszal 20-at, autóbusszal pedig 30 ront kell kifizetnünk.

Megmondom őszintén, hogy nem olyan sok pénz ez, egy ron olyan 70 forint körül mozog, nekem mégsem tetszett. Azt éreztem a sóbánya környékén, hogy csal lehúzás az egész, minél több pénzt akarnak keresni. Nem véletlen, hogy hosszú sor van a sóbányánál, nagyjából 20-25 üzlettel, amiből 2-3 ételeket árul, a többi viszont ugyanazt, sót. Kicsit viccesnek tartottam, hogy minden sót áruló boltban az árak és a portéka is szinte ugyanaz, nem találsz túl sok különbséget.

Parajdi sóbánya – Busszal a mélybe

Általában reggel 8 és délután 16 óra között közlekednek buszok, minden órában két járat indul a 120 méteres mélységbe. Az utazást, és a sóbánya látogatását sem javaslom klausztrofóbiás embereknek, mivel a busz olyan szűk helyen megy, ahol csoda, hogy elfér egyáltalán, én a kezemet sem merném kitenni az ablakon. Ha nincs gondod a szűk helyekkel, akkor biztos vagyok benne, hogy élvezni fogod, nekem nagyon tetszett az út. A következő oldalon elmondom, milyen élményekkel gazdagodtunk a mélyben!

Strada Minei 44

Diószegi - Panoráma út kereszteződése

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!