Csalódások tömkelege – Vajdahunyadi vár

Vajdahunyadi vár

Csalódások tömkelege – Vajdahunyadi vár

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Bemutatok a Vajdahunyadi várat

Hatalmas csalódást okozott számomra a Vajdahunyadi vár, és a környéke…Az az igazság, hogy szinte 100 százalékig biztos vagyok abban, hogyha még mindig magyar kézen lenne ez a terület, sokkal szebb lenne itt minden…de sajnos nincs, Románia tulajdona, ők pedig olyan pusztítást végeztek itt, amire keresve sem találok szavakat.

Parkolót nem igazán találsz a környéken, mi két utcával lejjebb álltunk meg, egy romhalmaz mellett kialakított parkolóban. Kicsit féltünk ott hagyni a kocsikat, mivel kóbor kutyák, kiabáló emberek, és még sok egyéb volt a környéken, amit inkább nem írok le. Megmondom őszintén, bennem ott van még mindig az, hogy magyar rendszámmal nem túl biztonságos Románia, azért ott hagytuk a kocsikat, és elindultunk a várba.

A vár látogatásáért belépőt kell fizetni, amivel természetesen nincs semmi gond, egy felnőtt jegy 20 Ron-ba kerül, amit nem értettünk, hogy a diák belépő ennek töredéke, mindössze 5 Ron. Lehet vásárolni fotójegyet is, 5 Ronért, videó jegyet 15 Ronért, illetve idegenvezetőt 30 Ronért – 1 Ron nagyjából 70 forint.

Miért a csalódás?

Nagyon szép a vár…kívülről…A híd is szép, amin átkelve eljutunk a bejárathoz, a vár maga óriási méretekkel rendelkezik. A belső részen viszont elképesztő látvány fogadott minket, és nem jó értelemben. Romos falak, sok helyen lezárt területek, rajta táblák, melyek arra figyelmeztetnek, hogy bármikor ránk borulhat valami. És a kilátás…Hát igen, egyébként szép lenne, de mi mindenhol darukat és építkezéseket láttunk, az egész környék fel van túrva. Persze, ez csak időszakos, de amikor mi ott voltunk, semmiben sem tudtuk gyönyörködni. Az egyik toronyból kinézve pedig megláttuk a gyártelepeket, ez sem volt szép látvány.

Összességében én sok helyen féltem, amikor a várban voltunk, mivel láttam a falakat, és az alattuk lévő törmelékeket, amik nem olyan régen még a falon voltak. Ha továbbra is így marad minden, akkor már csak emlékeinkben fogjuk látni ezt a hajdan csodálatosan szép várat. Valahol azt olvastam, hogy több mint 20 éve tart a felújítás, ennek nyomait én nem igazán fedeztem fel, vagy ha igen, akkor csak a külső részeken, mert a cserepek, a tető tényleg szép és stabil. Ha erre jártok, mindenképp nézzétek meg, én kicsit sajnálom, hogy nem Magyarország része már ez a vár, biztosan sokkal szebb lenne!

Strada Castelului 1-3

Széchenyi u. 9

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!