A székelyek szent hegye - Madarasi-Hargita

Foursqare:

A székelyek szent hegye - Madarasi-Hargita

hirdetes

Minden évszakban gyönyörű, de ősszel és télen a legszebb, ismerjétek meg ti is Erdély legcsodálatosabb hegyét, a Madarasi-Hargitát! A most következő cikkben elmondom nektek saját élményeimet, illetve megmutatom, milyen mesebeli látványt nyújt a nem mindennapi környék!

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Ismerjétek meg a Madarasi-Hargitát

Madarasi-Hargita

A Madarasi-Hargita a Hargita-hegység és Székelyföld legmagasabb hegycsúcsa, egy egykori rétegvulkáni kráter peremének északi maradványa. A nehezen felismerhető kráterperem többi hegycsúcsa az Oltárkő (1358 m), a Rákosi-Hargita (1755 m), a Madéfalvi-Hargita (1709 m) és a Csicsói-Hargita (1756 m).

A Madarasi-Hargita a leglátogatottabb hegycsúcs a Hargitában. Az északnyugati oldalon, 1650 méteren található a Madarasi-Hargita menedékház, amelyet 1941-ben építettek a magyar kormány támogatásával. A csúcsról szép kilátás nyílik a környező hegységekre és medencékre.

Ez ma Székelyföld legnépszerűbb síközpontja. Madarasi Hargita üdülő- és kirándulóközpont Székelyudvarhelytől 36 km-re található. Összesen 4,5 km-nyi sípályát találhatunk itt 1500-1760 m tengerszint feletti magasságban.

A síterep december közepétől április közepéig hóbiztos, kedvező időjárás esetén a szezon május közepéig tart. A sípályákat hótaposógép segítségével folyamatosan karbantartják A területen éjjel-nappali hegyimentő-szolgálat üzemel. Nézzétek meg, milyen mesés képeket készítettünk a Madarasi-Hargitánál, a galériában egy szuper videót is találhattok:

A Madarasi-Hargita megközelítése

Mi tavaly ősszel voltunk Erdélyben és szerettük volna a Madarasi-Hargita csúcsát is látni. Ezelőtt összesen háromszor próbálkoztunk meg feljutni kocsival a hegyre, az időjárási körülmények miatt egyszer sem sikerült. Most úgy gondoltuk, hogy semmi sem fog minket megállítani, félúton azonban hatalmas jégeső kapott el minket, félre kellett húzódnunk.

Szerencsére fél óra után folytathattuk az utat, a helyiektől megkérdeztük, milyen állapotban van az út, mindenki azt mondta, hogy tökéletes aszfaltút vezet egészen a csúcsig. Kicsit meglepődtünk, amikor találkoztunk a hepehupás, aszfaltmentes csapással, és mivel a kocsink nem igazán bírta a gyűrődést, és egy kavics is beszorult a fékhez, már azon gondolkoztunk, hogy visszafordulunk. A következő oldalon folytatom!

2018. szeptember 27.

Diószegi - Panoráma út kereszteződése

a

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük, jelentkezz be az értékeléshez!