Nr.8. Restaurant & Beer képek

A mátrai borvidék éke: Bárdos és fia pincészet

A borok kedvelőinek valódi élményben lehet része egy-egy borkóstolás alkalmával – pláne, ha az egy gyönyörű nyári napon a hűvös pincében történik. A híres magyar borvidékek rendkívüli borai között mindenki megtalálja a kedvencét – így a mátrai borvidékre is érdemes ellátogatni. Mi megtettük, és bár mindenkinek más az ízlése a borok között, a Bárdos és fia pincészetben mindannyian megtaláltuk kedvencünket!

Az 1848-as haditanács helyszíne: a Sukorói Református templom

A sukorói református templom adott otthont az 1848. szeptemberében összeült Pákozd – Sukorói csata haditanácsának, ahol Batthyányi Lajos is jelen volt. A templomot azóta műemlékké nyilvánították, és az épület előtt a haditanács emlékére egy szobrot is állítottak.

Szamos Csokoládé Múzem

Az ablakból látni az Országházat. Ha szeretjük Budapestet, ha nem, azért ez vitathatatlanul csodás látvány. Ahogyan az is, hogy s folyamatosan rohanó és fényképezkedő Kossuth tér most nyugalmas és csendes - pedig délután három óra is elmúlt már. A Szamosban azonban valódi zsúfoltság van.

Csalódás, majd öröm - Halászkert Balatonfüred

Balatonfüred egyik legjobb étterme a Halászkert. Vagyis az lenne, ha …. Ezer éve járunk ide, de most búcsúzunk. Borzasztó hiba egy minőségi helytől. Mi is ez? ….Mutatjuk a cikkben!

Tagore sétány - Balatonfüred "főutcája"

A Tagore sétány Balatonfüred partján található meg a kikötő melletti részen, ahol éttermek, bárok, bazárosok sokasága egyaránt megtalálható. A Tagora sétányt, azonban nem kell bemutatni senkinek, hiszen, aki Füredre látogat, biztosan már hallott róla. Ennek ellenére Mi is körbejártuk.

Minden a levendula körül forog a tihanyi Levendula Kávézóban is

Tihany bővelkedik éttermek, és fagylaltozók terén. Sokadik látogatásom során sem volt könnyű eldönteni, hova üljek be éppen. A legtöbb hely tényleg nagyon jó, és Tihanyban ettem életem legjobb fagyiját is. A levendula a település egyik jelképe, és szinte mindent eköré építenek a vendéglátásban. Levendulás sör, levendulás kávé, fagyi, minden levendulás… A legutóbbi látogatásom során a Levendula kávézóba tértem be, amivel már szemezgettem.

Ilyen egy jó büféélmény

A káptalanfüredi strandon járva megéheztünk délben, így valamilyen ebéd után indultunk. A strandon összesen 4 büfé kínálata közül válogathatunk. Én mindenképp valami laza ebédre vágytam, így olyan helyet kerestem, ahol jó áron, finomat ehetnék. A Napsugár büfé kapóra is jött.

A történelmi Magyarország ezeréves határa

Ismét egy kis részletet mutatok be nektek erdélyi túránkból, mostani cikkünkben a történelmi Magyarország ezeréves határáról ejtünk szót. Felemás érzések kerítettek itt magukba, egyrészt maga a hely csodálatos, a táj szinte megszólal, viszont ott volt bennünk az a nagyon rossz érzés, mely szerint ez már nem a miénk, elvették tőlünk igazságtalanul…

Daubner Cukrászda - II. kerület

Aki ismeri, annak nem kell bemutatnom, aki viszont nem, az jó, ha tudja, hogy a főváros egyik legjobb cukrászdájával van dolgunk. Ami viszont mégis furcsa: 2017-et írunk, és még mindig nincsen cukormentes sütijük, egy darab sem. Mégis miért?

Balatonfüredi Kossuth Lajos Forrás

Balatonfüreden a Gyógy téren megtalálható Kossuth Lajos Forrás a város egyik nevezetessége. 1800-ban építették, ugyan már a feliratával ellentmondásos, mivel ott 1802-őt véltünk felfedezni. A Forrás közvetlenül az Állami Szívkórház mellett található meg. Ez a forrás elsőként nem Kossuth Lajos nevét viselte, hanem I. Ferenc József császár-királyét 1852-től egészen 1952-ig. Ezután nevezték át Kossuth Lajos Forrássá, hiszen a költő vetette fel a balatoni gőzhajózás szükségességét, illetve az ő nevéhez fűződik a füredi fürdőlevél.