Szegedy Róza emlékmúzeum képek

A legenda nyomában, legendás ételekkel

Tihanyban rengeteg Csárdába futhatunk bele, de ahogy velünk is megesett nem mindegyikbe néztünk volna be szívesen. Ez a hely azonban valamiért megragadott minket első ránézésre, és nem is csalódtunk. Magyaros ízek, nagy adag ételek, minden, ami csak kellhet.

Kulináris élvezet igazi meditrerrán környezetben

És igen, igen, igen. Óriási hurrá és igazi boldogság. Ez az az érzés, amit a sümegi Terazza Bistro Bar kapcsán éreztem badacsonyi kirándulásunk zárónapján. Egy igazi kincsre leltem úgy érzem, pedig már egyre nehezebb meglepni. Szerencsére sok olyan étterem nyílik kicsiny hazánkban, ahol elérhető áron jól megkomponált, esetenként igazi különlegességeket ehetünk. Ilyen gyöngyszemre azonban ritkán találunk, ahol a kulináris élvezet, elérhető áron, igazi mediterrán környezettel párosul.

Európa egykori legnagyobb bazilikájának romjai

Székesfehérvár igen gazdag történelmi emlékekben. Köztük megtalálhatjuk az egykori szakrális központ romjait is a belvárosban. A középkori romoknál volt az egykori bazilika, ahol 38 király koronázása történt meg anno.

Nagyvázsony evangélikus templom és harangláb

A nagyvázsonyi evangélikus templomot és haranglábat a Kinizsi vár mellett találhatjuk meg. Habár a templom csak a 18. században épült, mégis jelentős értékkel rendelkezik.

Helyi sütik helyben készítve - Melánia Cukrászda

Gödöllőn egyre több a konkurens cukrászda, hiszen az elmúlt 1 évben több édességműhely is megnyitotta kapuit a városban. Köztük a Melánia Cukrászda is, amely bár nem a belvárosban található, sokan megkedvelték. A sok dicséret miatt úgy döntöttünk, meglátogatjuk a cukrászdát, és teszteljük.

Tihanyi Bencés Apátság tavaszi szépségében

A Tihanyi Bencés Apátság nem véletlenül hazánk egyik leglátogatottabb turistalátványossága, a település és a Bencés Apátság környéke az év minden szakában gyönyörű, hihetetlen kilátás tárul elénk a Balatonra, de még a füredi Tagore sétányról is érdemes megcsodálni. Kora tavasszal teljesen más szemszögből, csak néhány szállingozó turista jelenlétében fedezhetjük fel a környéket.

Pillangó Cukrászda Hatvan főterén

Először azt hittük, hogy ez egy buszmegálló, de mikor közelebb mentünk, akkor láttuk meg, hogy ez a Pillangó Cukrászda Hatvan főterén. Kellemeset csalódtunk ezután.

Óbuda - Amfiteátrum

Aki Óbudán él, esetleg a környéken lakik, és sokat jár erre, annak nem kell bemutatni a III. kerületet, hiszen olyan történelmi múltja van, amellyel úton-útfélen szembesülünk rohanó világunkban is. Így van ez az Amfiteátrummal is, hiszen a látványos katonai gyakorlótér ma is szerves része az óbudaiak életének.

Minden a levendula körül forog a tihanyi Levendula Kávézóban is

Tihany bővelkedik éttermek, és fagylaltozók terén. Sokadik látogatásom során sem volt könnyű eldönteni, hova üljek be éppen. A legtöbb hely tényleg nagyon jó, és Tihanyban ettem életem legjobb fagyiját is. A levendula a település egyik jelképe, és szinte mindent eköré építenek a vendéglátásban. Levendulás sör, levendulás kávé, fagyi, minden levendulás… A legutóbbi látogatásom során a Levendula kávézóba tértem be, amivel már szemezgettem.

A házi rétesek nyomában Balatonfüreden

A rétesről mindig nagymamám jut eszembe, amikor együtt próbáltunk házi készítésű rétest csinálni, lehetőleg úgy, hogy ne szakadjon el a tészta. Nem egyszerű feladat, de a végeredmény mindent megér. A mai vendéglátásban ezek a hagyományos receptek talán mostanában kezdik újkorukat élni. Egy kis nosztalgiázásra tértem be Árpi Bácsi Házi rétesezőjébe.