15. kép

Kossuth-kilátó képek (15.kép)

A főváros egyik legjobb Pho levese

Budapesten több vietnámi éttermet is találunk, ahol a fő fogás a pho leves. Nem mindegy azonban melyik éttermet választjuk, hiszen nem mindegyik helyen tartják az autentikus ízvilágot. A Hai Nam Pho Bistro az a hely, ahol biztosak lehetünk az eredeti ízvilágban. De miért?

Péklány Kézműves Pékség - A természetes reggeliért

A Péklány kézműves pékséget Balatonfüreden a Szent István téren találhatjuk meg. A pékség lényege, hogy minden terméküket tartósítószer mentesen készítenek el hagyományos receptek alapján. A pékség belső helyisége apró, de ilyenkor nyáron kint is leülhetünk, míg elfogyasztjuk a reggelinket.

A legendás tihanyi Visszhang-domb

Ki ne hallott volna már a tihanyi Visszhangról. Már gyermekként tudtuk, hogy a Balatonnál van egy ilyen hely, ahol, ha elkiáltjuk magunkat, akkor hangunkat visszahalljuk. Megnéztük mai formájában is a Visszhang dombot, hogy működik-e még a jelenség.

Az új büfé a balatonboglári Platán strandon

A balatonboglári BB szüreti fesztiválra már pár éve visszatérő vendég vagyok, így a boglári Platán strandot, és az ott lévő büféket egész jól kiismertem. Idén nyáron szintén a szüreti fesztivál idején lent jártam, és egy új büfét fedeztem fel a büfésoron. Utolsó napunkat itt töltve próbáltuk ki, és rájöttünk, hogy az első napon kellett volna.

A megújult gödöllői főtér

A tavaly lebontott életveszélyes városháza helyén végre megnyitott az új főtér, amely igazán családbarát lett. Sokan felháborodtak, hogy nem új városháza lesz építve a régi helyén, hanem az önkormányzat más tervekkel állt elő. Most megnéztük a végeredményt.

A IX. kerület különleges temploma, a Páli Szent Vince-plébániatemplom

Ferencváros legcsodálatosabb templomát nézhetitek meg, a Páli Szent Vince-plébániatemplomot. Még nincs 100 éves sem, mégis robosztus termete és különleges, neoromán építészeti stílusa miatt mindenki megcsodálja.

Az örök legszebb – Városliget

A Városligeti park telis-tele van látnivalóval és mindenkit szinte azonnal hívogat egy kis sétára. A parkot szinte mindenki ismeri, és naponta több ezren autóznak rajta keresztül. Te felfedezted már a park szépségét? Ismerd meg közelebbről.

Egy templom, amely kerek Balatonfüreden

Balatonfüred központjában a Tagore sétánytól néhány méterre találkozhatunk a füredi Kerek templommal, amely igazán különleges kialakításának köszönhetően ragadhatja meg az erre járók figyelmét. Kerek kialakítású templomot ritkán lát az ember belföldön, így az én figyelmemet is felkeltette.

Az örvényesi lakosok kedvenc víznyerő helye

A Pán-forrást Örvényesen találhatjuk meg a Hősök parkja támfalnál, a templom előtt. A forrás, bár nem bevizsgált vizű, a környékbeliek és az átutazók egyik népszerű víznyerő helye. Sokan töltik meg itt kulacsukat, mielőtt továbbindulnak.

Itt van a Föld szívcsakrája a Pilisben, ahol hallod a Föld szívdobogását

Egy káprázatos helyen jártunk, a Föld szívcsakrájánál, Pilisben, ahol a legenda szerint, ha belehallgatsz a Ferenczy-sziklába, akkor hallhatod a Föld szívdobogását.