Keresés

Füredi Rétes bolt a főúton

Házi rétesek nyomában Balatonfüreden II. - Füredi Rétes Bolt

2018.07.31.   SzSz

Árpi bácsi Házi Rétesezője után belefutottam még egy rétesezőbe Füreden. Itt is házi rétest ígértek, így kíváncsi voltam, hogy vajon jobb lesz-e Árpi bácsinál. Igen, a konkurencia nagyúr, és sajnos én most ki is élesítem a versenyt. Nézzük a Füredi Rétes Bolt hogyan teljesített.

Kikapcsolódás Balaton

Fesztivál kicsiknek és nagyoknak a béke szigetén: Kapolcs – Művészetek Völgye

2018.07.30.   CsN

Koncertek, kézműves bemutatók és kirakodóvásár, lángos és kürtőskalács, szénabálák, színes gyerek- és felnőtt programok, mezítláb a patak partján énekelő fiatalok, hideg fröccs és sátor-tenger… ezt adja nekünk az idén 28. alkalommal megrendezett Művészetek Völgye fesztivál. Idén is eljöttünk, hogy...

Bagaméri Fagyizó – Ha egy hűsítő édességre vágynánk

2018.06.19.   SzSz

A Bagaméri Fagyizó remek elhelyezkedésével máris a környék egyik legjobbja, hiszen a partról könnyen elérhető, és választéka igen nagy. A fagylaltjuk nagyon finom krémes, tudják, hogyan kell jó helyben főzött fagyit készíteni. Aki szívesen fagyizna egyet a Balaton part mellett, az mindenképp nézzen be a Bagaméribe.

Gödöllő gyöngyszeme a Caravella

2018.07.16.   SzSz

Hiába jártál már bájos kávézóban, a Caravella még neked is különleges lesz. Kellemes vintage hangulatával és különböző bútoraival igazán magával ragadja az embert. Nem csak megjelenésben, de felszolgálásban, és persze ételekben is toppon van a hely.

Vidéki étterem

Ha Veszprémben ennél egy jót, ne hagyd ki a Maricát!

2018.06.26.   SzSz

A Marica Étteremet Veszprém belvárosában találjuk meg jó megközelíthetőséggel. Az étterem nem csak remek kínálattal és finom ételekkel rendelkezik, de nagyon modern és menő helynek is számít. Az étlapot sem bonyolították túl, de humoros elnevezésű fogásaik meghozzák az ember kedvét, hogy itt egyen. Nos, ide tértünk be egy ebédre.

Folytatjuk a Tagore sétány felfedezését a Waikiki Bisztróval

2018.07.25.   SzSz

A Tagore sétányon lassan, de biztosan felfedezzük az összes büfét, és bisztrót. Voltak rossz élményeink, és jók is, de nemsokára kialakul a pontos kép, hogy melyik helyet érdemes választani. Most a Waikiki Bisztrót céloztuk meg, ami kicsit túlmutat már a büfén, de még nem hívnám étteremnek.

Balatoni étterem

Tömegben is gyors kiszolgálás. Ezt a helyet ne hagyd ki Tihanyban!

2018.07.02.   SzSz

Tihanyban mostanában igen csak visszatérő vendégek vagyunk, hiszen, akik jönnek hozzánk látogatóba barátok, családtagok, mindenkit elviszünk megmutatni a gyönyörű történelmi települést. Ilyenkor próbálunk újabb éttermeket is felfedezni, hogy be tudjunk számolni mindenről a kedves olvasóknak. A Tűzkert Étteremre...

Arács impozáns temploma

2018.07.17.   SzSz

A templomot 1785-ben alakították át egy középkori szentélyből. A templomban található barokk főoltár pedig, még a templomnál is idősebb. Arács Balatonfüredhez tartozik, azonban maga a település történelme igen régre nyúlik vissza.

Somlyó-hegyi kilátó – Kevés túráért szép látvány

2018.06.20.   SzSz

Alsóörsön találhatjuk meg a Somlyó-hegyi kilátót, amely gyönyörű látványt nyújt az odatérőknek. Bárki számára remek kikapcsolódást nyújt a kilátóba felmenni, hiszen egy rövid kis sétával elérhető, a látvány pedig lenyűgöző odafentről.

Magyarország egyik legnagyobb katedrálisa

2018.08.06.   SzSz

Székesfehérvár fő jelképe, és történelmi magva a székesegyház alapjain van. A városban járva rengeteg látnivalóban lehet részünk, és utunk során sok történelmi emlék jön velünk szemben a belvárosban. A Szent István-székesegyház az egyik, amit semmiképp se hagyjunk ki.

A Balaton legszebb erődje, a Szigligeti vár

2018.03.17.   Sz.F.

A múlt évben barátaimmal úgy gondoltuk, hogy beülünk a kocsiba, és elindulunk valahova, az úti cél a Balaton északi partja volt, de nem tisztáztuk le az elején, hova is megyünk pontosan.

A Csopaki Strand bejáratánál ilyen látnivalóra is bukkanhatunk

2018.07.26.   SzSz

Csopak főleg borairól, és malmairól híres, azonban elvétve találunk még más látnivalókat is. Köztük fellelhetjük István és Gizella kútját, amely a magyar király és felesége tiszteletére épült.

Kikapcsolódás Vidéken

A mátrai borvidék éke: Bárdos és fia pincészet

2018.08.13.   CsN

A borok kedvelőinek valódi élményben lehet része egy-egy borkóstolás alkalmával – pláne, ha az egy gyönyörű nyári napon a hűvös pincében történik. A híres magyar borvidékek rendkívüli borai között mindenki megtalálja a kedvencét – így a mátrai borvidékre is érdemes ellátogatni. Mi megtettük, és...

Székesfehérvár egyik büszkesége, a Virágóra

2018.08.07.   SzSz

A város egyik érdekes nevezetessége a Fő utcában található Virágóra, amely tavasztól őszig, immár 58 éve működik. A virágóra minden évben megújul, és a helyiek egyik kedvenc helye.

Csárdaélmény Márkón, egy gyors ebédre

2018.08.17.   SzSz

Herendről hazafelé tartva ebédidő elmúltával már nagyon megéheztem, így a közelben kerestem éttermet. Sajnos a Bándon található nem volt épp nyitva, így Márkóra sodort a sors. Itt futottam bele a Márkói Csárdába, ahol meglepően sok vendég volt.

Vidéki látnivalók

A magyarországi barokk egyik legjelentősebb temploma

2018.08.06.   SzSz

Székesfehérvár főutcájának egyik legjellegzetesebb épülete a Ciszteri templom, amely odavonzza az ember tekintetét. A templom, bár 4 éve felújításra került, így is őrzi magában a barokk stílust, és fontos műemléke a városnak, és országunknak.

Teszteltük a népszerű Aszófői Halsütőt

2018.07.31.   SzSz

A közösségi médiában utána olvasva elég sokan dicsérik az Aszófői Halsütőt. Persze van egy-két bosszankodó kommentelő is, de a jók vannak többségben. Erre felbuzdulva, úgy gondoltam, jobb, ha megnézzük és teszteljük.

Egy jó kávézó Székesfehérváron

2018.09.17.   VF

A székesfehérvári Fő utca a város leghosszabb sétálóutcája és ez a fő turisztikai célpontja. Ahol rengeteg üzlet található, és több barokk-kori épület. Az utcát 2008-2013-ban teljesen felújították. Ezen a sétáló utcán található a Perte Bistro, ami kinézetével kitűnik a többi közül. Az...

Szabadulóélmények a Lockariumban

2018.10.29.   SzSz

Manapság egyre népszerűbb kikapcsolódás szabadulószobába menni. Budapest területén rengeteg ilyet találhatunk a horror szobától kezdve, egészen a Harry Potteresig. Úgy gondoltuk ideje kipróbálnunk egyet nekünk is, és beszámolni róla nektek. A gödöllői Lockarium Casinó szobáját választottunk most erre az alkalomra.

Európa egyetlen medvemenhelye

2018.10.31.   SzSz

Az országban, sőt Európában egyedülálló helyet találhatunk Veresegyházon. A veresegyházi Medveotthon nem állatkert, és nem is vadaspark, hanem olyan mentett állatok miatt jött létre, amelyek egyébként vadonélők.

Vidéki étterem

A mediterrán stílusú Cocco-Mio étterem Fót szélén!

2018.11.22.   fö

Kinézetre szerintem itt kezdődik egy étterem. Sok helyen jártunk már, középszerű, megszokott vagy rosszabb kinézetű helyeken, de a Cocco-Mio étterem magasan übereli az átlag vendéglátóegységek kinézetét!

Ahol a marcipán „életre kel” - Szamos Marcipán Múzeum

2020.02.14.   SzSz

A szamosi Marcipán Múzeum vagyis a Szamos Marcipán név nemzetközileg is elismert márkává vált. Szentendre egyik leghíresebb cukrászdája és vállalkozása már 1935 óta, ahová a turisták is szívesen ellátogatnak.

Vidéki étterem

Udvarház Vendéglő Hatvanban, a fa kedvelőinek!

2018.10.21.   fö

A hatvani Udvarház Vendéglő nagyon kellemes hangulatú hely, egy gyönyörű téglából kirakott kandalló díszíti a vendégteret, a pult pedig farönkökből épült.

Kesztyűre fel! Kipróbáltuk a kickboxot a Bobkó Fight Clubban

2018.10.05.   SzSz

Élményeinknél egy különleges részhez értünk, hiszen a következő cikk, nem étteremről és nem is látnivalóról fog szólni, hanem egy olyan kikapcsolódási lehetőségről, ami igazán karbantart és átmozgat. A Bobkó Fight Club edzésén jártunk, ahol kesztyűt ragadtunk, és megnéztük milyen egy kickbox edzés.

Balatonszőlős érdekes történetű temploma

2018.08.30.   SzSz

Balatonszőlős már a középkor óta létező település, ahol római kori maradványokat is találhatunk. A település apró mérete, és bája igen csak figyelemre méltó a Balaton-felvidéken.

Vidéki kávézó

Még mindig a Gombai Gödöllő környékének legjobb cukrászdája?

2018.09.21.   SzSz

A veresegyházi Gombai Cukrászda igen híres és népszerű a Gödöllőn, és környékén élők között. Számomra mindig mindenki úgy emlegette, hogy itt vannak a legfinomabb sütik a környéken. Az ismerőseim körébe többen mindig onnan rendeltek tortát is, ha kellett. Emiatt már volt szerencsém kóstolni süteményeiket,...

Kikapcsolódás Budapest

Meghökkentő képek a 2018-as World Press Photo kiállításon

2018.09.24.   SzSz

Figyelem, a következő cikk a nyugalom megzavarására alkalmas képeket tartalmaz!    Az idei World Press Photo kiállításon meghökkentő és gondolatébresztő fotókkal, illetve történetekkel találkozhatunk. A kiállítás lényege pontosan ez, hogy a hétköznapi emberek figyelmét kiragadja a valóságból, és...

Budapesti látnivaló

Mik is ezek a cipők a Duna-parton?

2018.10.04.   SzSz

Sokan nem tudják, és a turisták is furcsán állnak a cipők felett fotózva, és elmélkedve vajon mit keresnek a főváros pesti oldalán lévő cipők a Duna-parton. Ez a mű egy igen megrázó eseménynek állít emléket.

Sukoró tetőpontja a Loyolai templom

2018.08.28.   SzSz

Sukoró településén, a dobtetőn jól látható a Loyolai Szent Ignác templom tornya, amely a Velencei-tó felé néz. A templomtól szép kilátás nyílik a településre, és a tóra egyaránt.

Egy templom, amely kerek Balatonfüreden

2018.07.18.   SzSz

Balatonfüred központjában a Tagore sétánytól néhány méterre találkozhatunk a füredi Kerek templommal, amely igazán különleges kialakításának köszönhetően ragadhatja meg az erre járók figyelmét. Kerek kialakítású templomot ritkán lát az ember belföldön, így az én figyelmemet is felkeltette.

Balatoni kávézó

Larus Café Bar - A bazársoron sétálgatva egy kis lazításra vágysz?

2018.06.19.   SzSz

A Larus Cafe Bar Balatonfüred egyik olyan koktélbárja, ahol akár még reggelizhetünk is. Érdemes betérni, hiszen a bár kellemes hangulata igazán jó lehet baráti összejövetelekre, vagy egy laza beszélgetésre a barátnőddel. Ha épp reggel jársz arra, kis választékkal, azonban annál finomabb ételekkel várja vendégeit a Larus Café.

Katamarán Étterem – A tihanyi strand egyetlen büféje

2018.06.21.   SzSz

A tihanyi Napsugár Beach egyetlen helye, ahol ehetünk, azonban az ember nem bánja meg. Ha nem készültél semmilyen csomagolt elemózsiával, akkor itt bátran fogyaszthatsz a bőséges kínálatból.

Bodza Fagyizó – Az apátság melletti tündéri fagyizó

2018.06.21.   SzSz

Ha Tihanyban jársz, feltétlenül térj be a valóban tündéri Bodza Fagyizóba. A fagyizó közvetlenül az apátság mellett található, így biztosan nem téveszted el. A fagyizó helyes kialakítása és Tihany varázs miatt tuti tetszeni fog, ahogyan nekünk is.

Balatoni étterem

Vígmolnár Csárda – Megéri ilyen drágán enni?

2018.06.22.   SzSz

A Vígmolnár Csárda hagyományos magyaros ízek mellett igazi műalkotásokat kreál a legfrissebb alapanyagokból, és szezonális aktualitásoknak megfelelően. Csopak főutcáján igazán figyelemfelkeltő és hívogató a csárda, mi is már egy ideje kinéztük magunknak.

Kikapcsolódás Balaton

Jásdi Pince – Csopak rejtett borterasza

2018.06.07.   SzSz

A Jásdi Pincét Csopakra beérve sok helyen kitáblázva láthatjuk, a főútról azonban csak a Vinotékába ütközünk bele, ahol ugyan helyben is fogyaszthatunk bort, mégsem olyan, mint a pince. Felkeltette érdeklődésünket, hogy akkor vajon merre leljük ezt a pincészetet, így GPS segítségét igénybe véve tudtuk megközelíteni.

Bergmann Cukrászda Balatonfüred – Eldugott kellemes csalódás

2018.06.07.   SzSz

Balatonfüreden járva nagyon megkívántunk egy sütit, viszont szerettünk volna mindenképp cukormenteset enni. A sétányon és a parton végigsétálva egy helyet sem találtunk, ahol hasonlót kaphatnánk. Az internetet felkutatva szomorúan konstatáltuk, hogy bizony szerda este fél 7-kor júniusi főszezonban nincsen számunkra...

Szent István Egyetem, Gödöllő

2017.11.23.   Kósa Krisztina, újságíró

Gödöllő egyetlen felsőoktatási intézménye, mely anno 2000-ben az Állatorvostudományi Egyetem, a Gödöllői Agrártudományi Egyetem, a Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem, a Jászberényi Tanítóképző Főiskola és az Ybl Miklós Műszaki Főiskola összevonásával alakult meg.

Vidéki étterem

Ahol nem ismerik a bazsalikomot: a gödöllői Solier

2017.11.21.   Kósa Krisztina, újságíró

Sokan bedőlnek a külsőnek, hogy ha az szép, hívogató, látszik, hogy nincsen elhanyagolva, akkor már biztosan jó az étel is; van azonban olyan eset is, amikor ez nem így van. Lássuk most, a Solier hogy teljesített Gödöllőn ‘Olasz étel’-kategóriában!

Tűztorony kávézó

2018.03.08.   TB

Különleges étel, és ital kínálatával a Tűztorony kávézó egyedülálló jelenség, Gödöllő szívében. Az ételallergiásokra, és diétázókra is külön nagy figyelmet fordítanak, emellett csodás terasza várja az erre tévedőket. Nem találkozhatunk minden oszlopon hirdetéseivel, azonban így is könnyen...

Balatoni nevezetesség

Apró strand Tihany csücskében

2018.06.27.   SzSz

Tihany mellett egy szabad stranddal és ezzel a kis fizetős stranddal találkozhatunk. A strand nyugalmas és igazán szép látvány nyílik róla Balatonfüredre és a környező településekre. Hallottunk róla jókat, így meglátogattuk mi is, hogy tényleg olyan jó-e.

Balatoni étterem

Biztos itt együnk, ha jó áron akarunk ebédelni Tihanyban?

2018.06.28.   SzSz

A tihanyi Retro Pizzériát a város közepén találjuk igen forgalmas helyen. A közösségi oldalakon szinte csak jókat olvashatunk róla, azonban tényleg minden igaz? Mi is kipróbáltuk az éttermet, lássuk, hogyan sikerült.

Balatoni büfé

Kelén grillterasz - Strandbüfé vagy sem?

2018.07.18.   SzSz

Balatonfüreden járkálva rengeteg büfével találkozunk, és a Tagorén sétálgatva is nehezen dönti el az ember, melyik helyet válassza ebéd szempontjából. Vannak helyek, amelyek első ránézésre tetszenek, aztán csalódás lesz a vége. A Kelén grillterasz is elsőre jónak tűnt, így betértem. Lássuk mit tapasztaltunk.

A Gödöllői Királyi Kastély

2017.11.22.   Kósa Krisztina

Gödöllő Budapesttől mindössze 30 kilométerre található, a Rákos-patak völgyében fekszik. Majd’ 40.000-es lélekszámával a környező települések központja. Leghíresebb látványossága a Gödöllői Királyi Kastély.

Balatoni étterem

Sokak kedvence a füredi Sparhelt Bistro – Tényleg ennyire jó?

2018.07.18.   SzSz

A sparhelt szóról nekem mindig a gyermekkorom jut eszembe, ahogyan a nagyszüleim mondogatták: „Vedd le a fazekat a sparheltről!”. A szó már magában felidézi az emberben a jó érzést, azt a régies érzést. A Sparhelt Bistro Balatonfüred egyik kedvenc helye, és nem csak a helyiek körében. Úgy gondoltuk itt az...

Balatoni büfé

Ne bízzuk magunkat a tömegre, ha büfét választunk

2018.07.23.   SzSz

Füred is mint tudjuk telis-tele van büfékkel. Az Eszterházy strandon járva délután környékén már megéheztünk így a büfésoron kezdtünk el körbenézni. A strandon lévő büféket egyébként a Tagore sétányról is ugyanúgy elérjük, tehát nem muszáj strandbelépőt fizetni, ha kipróbálnád valamelyiket. Nos, mivel...

A házi rétesek nyomában Balatonfüreden

2018.07.17.   SzSz

A rétesről mindig nagymamám jut eszembe, amikor együtt próbáltunk házi készítésű rétest csinálni, lehetőleg úgy, hogy ne szakadjon el a tészta. Nem egyszerű feladat, de a végeredmény mindent megér. A mai vendéglátásban ezek a hagyományos receptek talán mostanában kezdik újkorukat élni. Egy kis nosztalgiázásra...

Brazil bombázó árulja a nagyi pogácsáját Csopakon: a Csopajó

2018.07.09.   Máté Balázs

Sőt, házi, cukormentes bodzás limonádét is, illetve kézműves sört, és fekete fagyit. De nem fogod könnyen megtalálni, pedig megéri a keresés. Csopak új kis büféje a Csopajó megér egy kitérőt.

Bájos piknikező a Tagore sétányon

2018.07.03.   SzSz

A Piknik Büfét a Tagore sétányon bandukolva találtuk meg. Először sétálgatás közben nézegettük a helyeket, hova is kellene beülni egy lángosra. Vannak szimpatikus helyek, de valami olyat kerestünk, ahol nagyon tömegbe se ütközünk, és talán még jó áron is ehetünk.

Siófok cuki Cukrászdája

2018.07.04.   SzSz

A Villa Gréta Cukrászdát Siófoki látogatásunk során ejtettük útba. A cukrászdát az interneten találtuk meg cukormentes sütemény után kutatva. Éppen nem volt tőlünk túl messze, így hát benéztünk.

Balatoni étterem

Drága élmény Füreden egy laza ebédért

2018.07.05.   SzSz

A Prestige Bárba eléggé véletlenszerűen tértünk be ebédelni. A Füredi sétányon mászkálva a bazársor után kissé megéheztünk, és erre kerestünk olyan helyet, ahol egy laza ebédet ehetnénk. A Prestige Bár hatalmas terasza igen hangulatos berendezéssel, és hatalmas bárpultjával csalogató lehet a vendégek...

Balatoni nevezetesség

A művészek tárháza Füreden

2018.07.25.   SzSz

A Kisfaludy Galéria számos művészeti kiállításnak és előadásnak ad helyet az év minden szakaszában. Az épület több, mint 200 éves múltra tekint vissza, azóta azonban többször felújították.